Geef je vrienden een verjaarscadeau? Ook als ze zeggen, ik hoef niks?

Soms ga je naar een verjaardag van goede vrienden en je vraagt of ze nog wensen hebben. Het antwoord is, nee hoor, ik zou niet weten wat, ik heb alles al.
Wat doe je dan, neem je niks mee, koop je zomaar wat of geef je een cadeaubon of geld in een enveloppe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik geef dan meestal een bon, afgestemd op degene die het feest geeft. Dat vind ik net wat persoonlijker dan een envelop met geld. Vaak doe ik de bon dan aan een flesje wijn/flesje speciaalbier (weer afhankelijk van de persoon), ziet het er ook meteen leuk uit.

Niks geven is natuurlijk ook een optie, maar dat vind ik zelf zo saai. Zomaar wat kopen doe ik alleen als ik zeker weet dat diegene iets wil hebben, anders beland je cadeau ook maar achter in de kast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt altijd iets geven wat "op" kan, zoals een flesje wijn, een doos bonbons, etc.

Toegevoegd na 52 seconden:
Of doucheschuim, zeep, etc.
bamibal
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dat kan inderdaad 'altijd', maar ik krijg altijd wijn die ik niet wil, bonbons terwijl ik juist wil afvallen en doucheschuim van een vies merk. Ik lijk misschien een zeikerd, maar als iemand 'niets' wil, geef dan gewoon 'niets'. Mensen hebben tegenwoordig rommel genoeg.
Iets kleins, voor de aardigheid. Bloemetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje kort antwoord, maar toch wel goed dus toch een +je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje kort antwoord, maar toch wel goed dus toch een +je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kort maar krachtig
Ik zou ook wat geven omdat het ook zo zou kunnen zijn dat je vriend(in) zoiets zegt uit 'valse bescheidenheid'.
Daar moet je dus even doorheen prikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad!!! Sommige mensen durven gewoon niks te vragen. Ik haat cadeautjes die in cadeaupapier zitten!!!! Heb er echt een hekel aan en weet nooit hoe ik moet reageren(ook niet als ik he super leuk vind) omdat het cadeaupapier me al in een negatief gevoel heeft gedwongen xD hahaha daarom zeg ik ook soms ik hoef niets, je aanwezigheid is genoeg :p tenzij ik echt iets heel graag wil, maar dat gebeurd nooit omdat ik het dan toch al zelfgekocht heb:p anyway + voor je antwoord hahaha
paulus811
13 jaar geleden
Het zou ook zo kunnen zijn dat ze gewoon ECHT niks willen, probeer niet voor een ander te bedenken dat het valse bescheidenheid is.
Ik krijg (en geef) graag iets dat op kan. Ik heb wel eens een cake gebakken en die inclusief bakvorm cadeau gedaan. Of een zakje zelfgebakken koekjes.
Iets waarvan je weet dat de ander het lekker vindt, maar wat hij/zij niet zo snel zelf zou kopen. (zelf ben ik erg blij met een lekkere fles whisky, maar dat is niet goedkoop een goeie fles port is ook lekker))
Of lekker de douchemousse van de Etos. een zakje bloemenzaadjes, die stuur ik trouwens ook nog wel eens op als cadeautje, liefst gewonnen uit eigen tuin.
Niks meenemen zou ik eigenlijk alleen doen als je heel expliciet met je vriendengroepje hebt afgesproken dat je elkaar niets meer geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het dilemma, maar geef alsjeblieft niks als iemand daarom vraagt.

Ik ben zo iemand van wie je dat antwoord zou krijgen en toch krijg ik ieder jaar weer bierpakketten die steevast worden weggemikt nadat ze over de datum zijn, 'leuke' accesoires voor in m'n tuin en wijn die alleen door de stoofperen nog weg te krijgen is.

Doe jezelf (het scheelt je een halve zaterdag zoeken naar rommel), de jarige, maar ook het milieu een lol en koop dan ook gewoon niks. Iemand die zegt dat hij/zij geen 'kado' wil, zegt dat met z'n volle verstand.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grappig
Ik geef altijd wat ook als iemand zegt dat die niets hoeft. 9 van de 10 keer vinden ze het namelijk wel leuk om iets te krijgen en zeiden zij het alleen maar voor netjes of omdat ze niks weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk zeggen ze dat ze het leuk vinden! Dat zou jij ook doen als jij iets krijgt! Maar soms weet je dondersgoed dat je het helemaal niet leuk vindt, maar dit durf je niet te zeggen
Ik neem aan dat als het goede vrienden zijn, je wel "aanvoelt" of ze echt niets willen, of dat ze het wel leuk vinden als je toch iets meeneemt.

Een leuk idee wat ik zelf (alweer bijna een half jaar geleden) hebt gegeven aan mijn broer die ook nooit iets wilde, is een test abonnement.
(hij is later lid geworden)