Als je een nieuw duplexappartement bewoont en je wil de nutsvoorzieningen van electriciteit en water scheiden qua opmetingen en verbruik, hoe moet dat

Boven én onderverdiep appart bewonen én appart water en electr.-verbruik laten opmeten, hoe technisch realiseren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet of het om een huurhuis gaat, je zou de huiseigenaar kunnen vragen dat elk appartement z'n eigen meter krijgt. Onze stookkosten werd gedeeld door het aantal appartementen, dit is niet erg eerlijk natuurlijk. Na geklaagd te hebben, kregen we allemaal metertjes op de cv, die het verbruik per cv meet. En voor het water geldt, dat je 2 watermeters aanvraagt/aanlegt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet niet meer het merk van deze metertjes. Je zou er eens op kunnen googlen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het apart bewonen zul je via een splitsingsakte bij een notaris moeten regelen (mits je toestemming krijgt van de VVE etc.), zie bijvoorbeeld hier: http://www.pitbeheer.nl/web/vve_akte.html
Voor energie- en waterverbruik zou je dan in het afgesplitste appartement nieuwe meters moeten laten aanleggen.