Waar kan ik het aantal uren vinden voor bepaalde werkzaamheden van ambtenaren?

Het FTE per jaar wordt opgebouwd in bepaalde activiteiten. Voor elk activiteit wordt een aantal uren berekend (bijv. beleidsrapport opstellen, vergaderuren, etc.) Waar vind ik een lijst van activiteiten en het aantal uren dat je daarvoor mag berekenen om tot 1 FTE te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nog nooit van gehoord.
Beleidsmedewerkers maken dat soort rapporten. Administrateur doen weer andere dingen. Er wordt bepaald hoeveel Fte beschikbaar wordt gesteld in de begroting voor bepaalde activiteiten (functie).
ronron1212
13 jaar geleden
Ik ben toch al heel lang rijksambtenaar.
Nooit van gehoord. Hoe kom je hier bij?
Heb je het over gemeenteambtenaren? Rijksambtenaren? Provincieambtenaren?

Dan kan toch ook niet?
Iedereen doet toch iets heel anders?

Er zijn duizenden functies.
Die worden allemaal omschreven.
Per functie.
Niet per taak.
En het wordt nog minder gedetailleerd:

Vanaf 1 april 2011 worden de 30.000 verschillende functiebeschrijvingen die alle ministeries bij elkaar hebben, teruggebracht tot 52 functieprofielen.
Deze profielen geven de kern van een functie weer en maken functies onderling beter vergelijkbaar. Het nieuwe Functiegebouw Rijk maakt dat de rijksoverheid meer als eenheid gaat werken en voor ambtenaren wordt het gemakkelijker om van het ene naar het andere ministerie over te stappen. Het functiegebouw is in overleg met de vakbonden tot stand gekomen en moet uiterlijk in 2012 zijn ingevoerd.