is de nieuwe manier van pinnen niet juist onveiliger

vroeger moest je gewoon je kaart door de gleuf halen en weer terug in je portommonee doenNu moet je 'm in een gleuf steken en het hele pinproces erin laten totdat de betaling voltooit is.Nadat jij je pincode hebt ingevoerd kan de gene achter je toch gewoon makkelijk je kaart uit dat ding trekken en ermee wegrennen, al helemaal als het een wat oudere vrouw is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan? heeft hij je pinpas.. blokkeren klaar. want skimmen is een stuk moeilijker met het nieuwe automaat en is het dus veiliger.
itsme
13 jaar geleden
een oudere vrouw is geen 'ding'.
Maar als het om grof geweld gaat dan zijn oudere vrouwen altijd al in het nadeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ding, bedoelt de vragensteller de pinautomaat mee :) niet de oude vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@nelly3 hahahahahahahahahahahaha
@noukkk hij kan binnen dat uur snel naar een geldautomaat geen en zoveel geld van haar rekening halen als toegestaan.

Antwoorden (1)

De bewering dat het nieuwe pinnen veiliger is heeft niet te maken met de diefstal van de pas. Bij de nieuwe pinapparatuur is het zogenoemde 'skimmen' (het plaatsen van apparatuur voor het lezen van de magneetstrip en deze gegevens vervolgens kopiëren) niet meer mogelijk, de nieuwe pinpas werkt namelijk met een chip. Deze chip is veel beter beveiligd dan de klassieke magneetstrip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is helaas al achterhaald, de nieuwe automaat is net zo goed te skimmen.