Welk wapen werd gebruikt in alphen aan de rijn?

In het nieuws was vandaag veel over de schietpartij.
Er wordt vermeldt dat de dader een automatisch wapen gebruikte, maar ik vraag me af welk wapen er gebruikt is tegen de onschuldige burgers, en hoe veel schoten er gelost zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

ik weet niet welk wapen maar hij had 3 magazijnen leeg gegeschoten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk wapen hij heeft gebruikt is nog niet duidelijk, maar hij heeft 20 min. lang achter elkaar geschoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een mitraileur waarschijnlijk een van de 3 wapens die hij thuis had liggen (hij had vergunningen voor 5) ook zat hij bij een schietclub.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan iedereen zo een vergunning aanvragen dan? Lijkt mij erg onlogisch, zonder te weten wat die persoon bezielt een vergunning geven. Dat is lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor die mitrailleur had hij zeker geen vergunning, dat kan in Nederland niet. Mensen die lid willen worden van een schietvereniging moeten een verklaring omtrent het gedrag kunnen afgeven. Mensen die zijn veroordeeld kunnen dus geen lid worden, maar het systeem is nooit waterdicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wisten dat hij suïcidaal was rock kreeg hij de vergunningen
Ekog enkelloopsgeweer Smith&Wesson, kaliber .22 Long Rifle en twee handwapens. Deze handwapens waren een pistool Colt kaliber .45 en een revolver Taurus, kaliber .44.