Waarom weten de meeste mensen in Nederland niet hoe ze verzekerd zijn bij de zorgverzekeraar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Omdat ze geen zin hebben om de polisvoorwaarden te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het zo'n lap tekst is waar je doorheen moet. Veel mensen hebben daar geen zin in. Echter is het wel handig om te doen. Zo weet je waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Er zijn meerdere mogelijkheden qua aanvullend pakket
- Bij het één krijg je een maximaal bedrag, bij het ander 70% van een bedrag met een hoogte tot...
- In de loop der jaren is er een verschuiving geweest van wat er in de basis vergoed wordt en wat is een aanvullend pakket zit
- Sommige mensen "shoppen" jaarlijks wat voor hen het komend jaar het voordeligst is

Ik pak om bovenstaande redenen de inhoud digitaal erbij tegenwoordig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze A: te dom zijn
En B: te gemakzuchtig.