Hangt ervan af wie je wil bereiken en welk medium er word gebruikt. Evenals de nieuwswaarde van het persbericht. Je zou dus moeten uitzoeken op welk moment je je doelgroep het beste bereikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via welk medium?

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan

Toegevoegd na 15 minuten:
Citaat uit eerder gegeven antwoord:
Beste dagen zijn dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

6. Het uitbrengen

* Het tijdstip van uitbrengen van een persbericht wordt in eerste instantie bepaald door het moment waarop het nieuwsfeit waarover het bericht gaat, plaatsheeft
* Persberichten moeten liefst niet krap voor deadlines aan de redacties worden aangeboden
* Beste tijdstip verschilt per medium
o Middagedities halen? 10.30 persbericht bij redactie zijn
o Ochtendkrant halen? Geef elk uur eerder op de voorafgaande dag meer kans op plaatsing
* De scoringskans voor plaatsing van een persbericht neemt af naarmate er zich meer nieuws voordoet en naarmate de productieschema’s van kranten krapper zijn
o Maandags zit vol met sportnieuws, en ander nieuws uit weekeinde
o Weekendeditie sluiten vroeg
o Dinsdageditie biedt een hoge scoringskans
o Woensdag, donderdag en vrijdag zijn ook geschikte dagen

Bronnen:
Opleiding Communicatie en Multimediadesign Vak: Communicatietheorie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een onduidelijk gestelde vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is het niet omdat het afhangt van hoe je het brengt en wat je brengt een persbericht is te algemeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal waarschijnlijk de bedoeling zijn maar de tekst laat ruimte voor een andere interpretatie.
Dan had de vraag moeten luiden:
Kan ik het beste op zaterdagochtend of op maandagochtend een persbericht zenden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over verschil van mening wil ik niet twisten.
Je ziet m.i. je eigen mening als de waarheid.
Dan is er geen ruimte meer voor discussie en meningsvorming.
Mijn keuze zou zaterdag zijn. Meer tijd om het nieuws te lezen en er dan over napraten op het werk maandag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gaat om beurs gerelateerde persberichten is het goed deze niet in het weekend te verspreiden tenzij positief.
Als er in het weekend al info is zal op maandagochtend iedereen massaal zijn aandeel verkopen omdat ze er over hebben kunnen nadenken