Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat vind buitenland van Nederland?

Hoe kijken buitenlanders naar Nederland?! ik moet dit weten voor een werkstuk.
bijvoorbeeld, over feestdagen, milieu, onderwijs, samenleving en van alles wat in je op komt.. kaasland, koudkikkerlandje.. noem maar op.. wil het graag weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat natuurlijk geheel afhankelijk aan wie je dat vraagt. Sommige zullen zeggen dat NL het moderne Sodom en Gomorra is waar alles kan zoals abortus, euthanasie, blowen, openbare prostitutie, etc, etc. Voor een ander kan dit klinken als een waar paradijs.

Op wikipedia (zie bron) tref je tal van informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze praten veel meer, soms teveel woorden om iets eenvoudig te zeggen, doch ze zijn heel direct en open (positief).
Ik vergelijk dan met België.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Bij zo'n soort vraag kom je al snel uit op allerlei generalisaties. Dus bij voorbaat excuses voor de 'kort-door-de-bocht-antwoorden!'

Ik geef even antwoord voor de 2 culturen waar ik mee bekend ben.

De gemiddelde Vlaming vind de Nederlander gierig, lawaaiig en onbeleefd. De Nederlandse openheid waar wij zo trots op zijn, wordt daar verafschuwd (ik zeg wat ik denk en ik denk wat ik zeg = totaal niet Vlaams!) Verder vinden de Vlamingen dat wij armoedig eten en slecht gekleed gaan.

De gemiddelde Arubaan vindt de Nederlanders betweterig met een grote mond, en we douchen ons te weinig. Kom niet aan met kritiek op hun maatschappij, terwijl Nederland vol loopt met ongelovige losbandige mensen. En ze kunnen ook nog eens niet dansen! Carnaval in Nederland is een zielig aftreksel van het Caribisch carnaval. Koninginnedag vinden ze leuk (wordt daar ook gevierd), Sinterklaas ook (idem). Maar van kerst, oud en nieuw, pasen e.d. hebben de Nederlanders geen kaas gegeten. Arubanen zijn stukken beter in feesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is qua klimaat koud (maar dat is afhankelijk uit welk land de buitenlander afkomstig is); er zijn veel regels (soms is dat positief want je weet waar je aan toe bent en soms negatief vanwege de bureaucratie); het onderwijs is laag qua niveau (maar dat is afhankelijk uit welk land de buitenlander afkomstig is) enz. enz.

Stel deze vraag op www.buitenlandsepartner.nl of maak een enquete met vragen en vraag aan de moderator van Stichting Buitenlandse Partner of je deze op de site mag plaatsen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding