Als mensen en dieren zielen hebben, heeft een kloon dan ook een ziel? En waar komt die ziel vandaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar is geen wetenschappelijk antwoord op. Maar naar mijn mening kiest de ziel het lichaam waar het tijdens het verblijf op aarde in wil wonen. En of dat een kloon is of niet heeft daar niks mee te maken. Het lichaam is immers slechts het omhulsel voor de ziel. De ziel kiest het lichaam en de basissituatie op basis van welk leerproces het wil of moet ondergaan op aarde: Bv het leven met een handicap, het geboren worden in armoede of juist rijkdom, etc.

De ziel is een constructie die mensen hebben bedacht om het 'voorbestaan' en het 'voortbestaan' te kunnen vormgeven. Dat deden ze met betrekking tot zichzelf. Maar ook voor dieren. Omdat mensen de neiging hebben over dieren in 'menselijke' termen te denken en te spreken. Zodra een mens of een dier wordt gekloond, zal deze uiteraard ook een ziel hebben. Echter.... de ziel is een blijft een construct. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor.

Ja, want een kloon is exact hetzelfde als het origineel. Alleen zullen deze zielen zich anders ontwikkelen. In beginsel zal de ziel dus hetzelfde zijn, maar na verloop van tijd zal de ene ziel zich anders ontwikkelen dan een andere. Beetje als het experiment van de niet-samen opgegroeide tweelingen. Leuke vraag om over te filosoferen!

áls een mens of een dier een ziel heeft... maar is dat wel zo? jij weet niet of dat zo is... misschien wil je wel dat het zo is... omdat het leven anders helemaal zo zinloos lijkt, misschien... als ik in mijn wereldbeleving heb bedacht dat een mens of een dier of een plant een ziel heeft, zal een stekje of een kloon ook een ziel hebben... en dan zal ik in die zelfde wereldbeleving wel iets hebben bedacht waar die ziel dat vandaan is gekomen of uit is ontstaan... maar wat een mens(elijke mind) ook bedenkt, zoals een ziel, religies, godsbeleving, emoties, schuld en boete, rechtvaardigheid, en noem maar op... dat hoeft helemaal niet zo te zijn... het zijn louter en alleen bedenksels van de mens(elijke mind)...