Wat wordt er bedoeld met ONDERVERTEGENWOORDIGD?

Toegevoegd na 26 seconden:
Vooral als het om de politiek gaat..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ff rustig aan met caps aub
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
caps kunnen vrij agressief overkomen....alsof je aan het schelden bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
excuses:)

Het beste antwoord

Dat die "ondervertegenwoordigde" groep eigenlijk een grotere vertegenwoordiging zou moeten hebben, maar door het systeem van telling zijn zij ondervertegenwoordigd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat er in verhouding minder mensen van een bepaalde groep in iets vertegenwoordigd is dan er zijn in de te vertegewoordigen groep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat betekend dat er minder mensen in een vertegenwoordigende groep zitten dan verwacht mag worden.
Even simpel voorbeeld; als er op 100 mensen 50 mensen zijn die Jan heten en 25 Piet zou je verwachten dat in een vertegenwoordiging(afvaardiging) van die groep er 2 keer zoveel jannen dan Pieten zijn.
Als er van allebei evenveel zijn is Jan ondervertegenwoordigd
anneliez
13 jaar geleden
Dat de aanwezigen in getal onvoldoende representatief zijn voor de belangengroep