leraar probleem..

Ik heb pas een iphone 4 gekregen en ik mog hem nog niet naar school meenemen van mijn vader, toch heb ik dit vandaag stiekem gedaan en raad eens? iphone is afgepakt door leraar! Ik krijg hem vrijdag pas terug en mijn ouders mogen er niks van weten! heeft iemand tips voor een smoesje AUB?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het er zeker niet over hebben. Geen gecompliceerde verhalen bedenken, hou het simpel! Zorg dat je bezig bent met dingen als je ouders de kamer binnenkomen of zijn, en niet veel bellen met de huistelefoon (mocht je de drang hebben veel te bellen). Als je druk bent vragen je ouders je meestal niets, doe je echter niets vraagt je vader je misschien iets als 'Waarom doe je niet eens iets met je iPhone'. Voor de rest, als het echt op een confrontatie neerkomt en je het echt niet wil zeggen kan je zeggen dat je; - iPhone aan het opladen is in je bed/op je kamer - je iPhone aan het synchroniseren bent met je PC - je iPhone bent vergeten bij een vriend - je vriend je iPhone aan het synchroniseren is bij hem thuis omdat je zijn Muziekbibliotheek zo geweldig vindt. (Ken dit uit ervaring met een iPad, maar dan wat milder. Ik had meegenomen, moest blijven op school en had geen zin uit te leggen)

Je telefoon NOOIT nodig hebben... en er nooit over hebben...

Ik zou maar gewoon eerlijk zijn, want het komt toch wel uit. Zeg maar dat je zo trots op die iPhone was dat je hem wel aan je vrienden moest laten zien.

Het probleem is dus niet de leraar, maar jijzelf. Jij bent ten eerste tegen de voorwaarde van je vader in gegaan, en toen nog eens tegen de regel van school wat iphone-gebruik betreft. Je kunt A er niets van zeggen en hopen dat het niet uit komt B eerlijk zijn en maar hopen op een goede afloop. Ik persoonlijk zou denken dat plan A weinig kans van slagen heeft, en in dat geval van niet slagen, de gevolgen(straf van je vader) nog hoger zullen zijn dan uitvoering B. Maar ik ken je vader dus niet.

Offf misschien kun je tegen je leraar zeggen dat je je mobiel echt terug moet omdat je ouders het belangrijk vinden dat ze je kunnen bereiken? Dit heeft mij weleens geholpen! Succes!

Waarom liegen? Je opuders liggen daar heus niet wakker van hoor. Die zullen het misschien zelfs eens zijn met je leraar. Bovendien krijg je hem vrijdag terug en een wereldramp is het niet toch? Tenzij je er van je ouders een lijfstraf voor krijgt of zo? Gewoon eerlijk blijven.

Leg t verhaal uit aan je leeraar vertel dat je hem net nieuw heb en er super blij mee bent en maak anders een deal met hem dat je je oude telefoon geeft!

Gewoon je mond houden zolang er niemand iets vraagt natuurlijk!! En volgende x luisteren naar je vader, want er is hier wel een les te leren.

morgen naar je leraar lopen en recht in zijn gezicht vertellen dat je het leuk vond, maar dat je nu je iphone toch terug wilt. angry birds spelen doet ie maar op zijn eigen telefoon hahaha :P

Het is nog maar net dinsdag, er is een vrij grote kans dat je ouders er voor vrijdag achter komen dat je je telefoon niet meer in je bezit hebt. Wellicht proberen ze je vandaag of morgen te bellen en zullen ze je vragen waarom je niet opneemt. Vraag jezelf af wat beter op je ouders over komt: dat zij je moeten vragen waar je telefoon is of dat jij zelf naar hen toe stapt om te vertellen hoe de vork in de steel steekt. Ik vermoed het laatste. Als je het zelf verteld laat je zien dat je welliswaar eigenwijs bent geweest door die telefoon toch mee naar school te nemen maar wel zo groot om het zelf toe te geven en de consequentie te aanvaarden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100