Belasting terug krijgen

Goedenavond, ik heb ooit gehoord dat jongeren veel belastinggeld terug kunnen krijgen. Ik zelf ben 15 jaar en werk bij de Albert Heijn alleen is het dan ook voor mij mogelijk om geld terug te kunnen krijgen bij de belastingsdienst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

Dat kan, je moet dan een T-biljet invullen.

Het kan zijn dat je niks terugkrijgt omdat je in je salaris al belastingvoordeel hebt. Dus dat je je salaris volledig krijgt.

Met je digiD kun je een T-biljet invullen en zie je direct of en hoeveel je terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belastingdienst.nl en dan naar T-Biljet. Je kan geld terugvragen omdat de belastingdienst jou belasting laat betalen voor een heel jaar, terwijl je geen heel jaar werkt, dat geld krijg je dus wel gewoon terug. Een hoop mensen weten dit niet en vragen het niet terug, verdiend de regering een hoop geld mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad wordt er belasting berekend alsof je het hele jaar datzelfde verdient.
m.i.v. het belastingjaar 2010 is het T=teruggave-biljet) afgeschaft.
Met de te downloaden aangifte bereik je hetzelfde.
Wacht eerst tot je je jaaropgave heb gekregen van AH, daarop kun je zien of er loonbelasting is ingehouden. Is dit het geval, dan is de kans groot dat je die belasting kunt terugvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als er belasting is ingehouden , kun je dat mogelijk terugkrijgen.
Maar bij elke loonbetaling zie je wat er wordt ingehouden, dus als er steeds niets wordt ingehouden dan is er niets te halen.
Je kunt met de jaaropgave oefenen met het aangifteprogramma van de Belastingdienst.
Pas bij indiening heb je je DigiD nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan of er loonbelasting op je loon is ingehouden.
dat kun je zien op je jaaropgave.
Meestal als je 1 baantje hebt dan word daar de voordeelregel toegepast en houden ze geen belasting in. Dit mag je echter maar bij 1 baas doen, dus als je meerder baantjes of inkomsten mss via stage hebt dan kan het zijn dat daar wel loonbelasting word ingehouden en dat krijg je in de meeste gevallen terug.
Dan kun je met digi d digitaal een aangifte doen of liever op papier bij de belastingdienst een p biljet aan vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De loonbelasting die wordt ingehouden op jouw bruto loon noemen ze in in jouw geval eindheffing. Maar het loont zeker de moeite om een T-biljet in te vullen.
Vaak krijg je nog wel wat terug.
Je kunt dit online doen, via de belastingdienst. Dan zie je al snel of je terugkrijgt of moet bijbetalen.
Moet je bijbetalen (komt praktisch niet voor bij bijbaantjes), moet je het formulier niet insturen, je betaald immers al loonheffing en dat zou ook de eindafrekening moeten zijn.
Krijg je terug zeker wel doen!