Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als er veel mensen zijn die zeggen dat god de mens heeft geschapen waarom is dan niemand perfect op deze wereld?

terwijl god volgens de meeste mensen een perfectionist is....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk niet dat de meeste mensen god een perfectionist is, maar eerder perfect. Dat is heel wat anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat niemand "geschapen" is en perfectionistisch kan Hij niet zijn, mocht hij e-ven-tu-eel tóch stiekem bestaan want dan zag de wereld er inderdaad wel heeeeeeel anders uit. Want zolang ik leef is er oorlog in de wereld. Geen god die de mens zo zou schapen, dat we elkaar alleen maar afslachten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (9)

Omdat het beeld van perfectie subjectief en erg tijdsafhankelijk is. Wij kunnen dus helemaal niet vastleggen wat perfect is. Wellicht kon god dat wel, maar of je daarin geloofd is een andere vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er geen kwaad was in deze wereld, zouden we ook niet het goede herkennen. Dus mss laat God ons expres door moeilijkere tijden gaan, want als alles perfect was zouden we het niet waarderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dit een super antwoord
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik niet, het is namelijk niet God die ons door moeilijke tijden laat gaan, het is de mensheid zelf.
Als alles en iedereen perfect was, werdt het nogal saai in de wereld.

Ga maar na: opgroeien werdt een eitje, op school leer je alles heel gemakkelijk, je hebt precies de juiste baan, woont in precies goed huis, met een perfect huishouden, je weet precies hoe je je kinderen moet opvoeden (en dan begint alles weer van voren af aan). En je hoeft je ook niet te ergeren aan je partner, want je weet precies waarom hij/zij zo is.

Je leert geen fouten maken, je weet meteen al dat wat je doet goed is! Zou wel erg fijn zijn natuurlijk... Alleen dan gebeurt er wel erg weinig!!! En als iedereen al zo perfect was, dan waren al die wetboeken wel erg dun ;) (mensen zijn al immers perfect).

Nee, wees blij dat we niet perfect zijn. Een mens is gemaakt om fouten te maken, om te leren van fouten, om het anders te willen en kunnen doen dan de vorige keer. Nou ja, je probeert het in elk geval, En van fouten maken wordt je wijzer en wijsheid kan je weer doorgeven aan je kinderen of aan andermans kinderen als je zelf geen kinderen hebt. En als ze die wijsheid aannemen, steken ze er ook nog wat van op zodra ze zelf de mist in gaan of het niet snappen of weet ik het wat...

Vandaar ook al die scheidingen, ruzies, oorlogen, ergernisjes, irritaties, fouten, blunders enzovoorts en al die andere eigenaardigheden...

En ik geloof niet echt, maar goed...
God is ook niet perfect trouwens, want als dat zou zijn, zou hij niet zorgen voor al die ellende in de wereld... en van ellende leert men en dáárom alleen al bestaat god. Lees daar de bijbel maar eens op na... Een en al ellende... (in mijn ogen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
inderdaad :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bigmomma27 je vergeet de duivel die brengt ons al het kwaad toe, God is enkel liefde.
Ik denk dat moesten we allen perfect zijn , dit net de
oorzaak zou worden van een hoop ellende. Niemand zou
ooit nog een foutje toegeven. Iedereen zou zich gedragen als leider. Resultaat er zouden alleen nog maar leiders
zijn, die nooit geen fout kunnen noch willen toegeven!
Zo hebben we er nu al teveel van , op deze wereld .Zie nu
al de landen waar die opstanden zijn tegen hun 'perfecte' leider( die van zichzelf vindt dat hij alles juist doet! )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@ 1050 Iemand die perfect is of zou zijn, is toch niet automatisch een leider?????????????? Niet in mijn ogen in ieder geval. Denk dat dat meer je eigen perspectief is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als iedereen perfect is maakt ook niemand een foutje 1050.... dus je hoeft ook geen fouten toe te geven... je spreekt jezelf tegen.
De min is niet van mij, dat doe ik zeer sporadisch en toegelicht.
We zijn allemaal een individu, iedereen met zijn eigen karakter en genen. Wie zegt dat de mens perfect moet zijn?

Als dat zo zou zijn dan is er ook geen god (nodig), maar juist door imperfectie zijn wij verbonden met elkaar.

God is een oppermacht, en wij hebben een taak, om door middel van keuzes tussen goed en kwaad een weg in te slaan, die jij zelf bepaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
God heeft ons geschapen naar zijn beeld en gelijkenis zegt de bijbel. Als we niet perfect zijn is hij het dus ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vergeet de duivel zondag, dat we niet perfect zijn komt door de duivel die brengt ons al dat kwaad toe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
WHAT....!?!?!?!?!
mensen kunnen zeggen wat ze willen, ook 'veel' mensen kunnen zeggen wat ze willen, alleen hebben ze hetzelfde standpunt.

jij legt deze link naar de de perfectie van de mensheid, maar dit hoeft dus niet per definitie zo bedoeld te worden.

volgens de bijbel heeft god de mens geschapen na zijn evenbeeld, maar volgens de bijbel heeft satan de mens zo gemaakt dat het in staat kan zijn slechte dingen te doen.

bovendien kan iedereen het woord 'perfect' anders interpreteren.

-een moordenaar kan zeggen dat een moord 'perfect' is (geen sporen, geen pakkans)
toch kan zijn partner van de moordenaar zeggen dat deze als partner 'perfect' is.

hoe jij de link legt, wat is jou definitie van 'perfect' is, en in welke situatie gaat dit opgaat, naar mijn mening draait het hier meer om deze vragen dan om wat de meeste mensen zeggen over god.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Adam en Eva waren geschapen om eeuwig op de aarde te leven in volmaakte gezondheid.
Doch een engel die afvallig was geworden heeft hen van hun schepper doen afkeren.
Zo missen we heden het doel waar we voor gemaakt zijn.

(Romeinen 5:12) . . .Daarom, zoals door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, en aldus de dood zich tot alle mensen heeft uitgebreid omdat zij allen gezondigd hadden —. 

Toegevoegd na 1 dag:
Nadat Adam onvolmaakt was geworden, droeg hij die onvolmaaktheid en de dood op al zijn kinderen over.

Bedenk als een hulp om de situatie te begrijpen eens wat er gebeurt wanneer een bakker brood bakt in een vorm waar een deuk in zit.
Aan al het brood dat in die vorm wordt gebakken, zal deze onvolkomenheid te zien zijn.
Adam werd als het ware zo’n vorm, en wij zijn als het brood. Hij werd onvolmaakt toen hij Gods wet overtrad. Het was alsof hij een deuk of een onvolkomenheid kreeg.

Toen er kinderen kwamen, kregen die dus allemaal diezelfde onvolkomenheid van zonde of onvolmaaktheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hoogleraar in de godsdienstwijsbegeerte heeft mij ooit eens uitlegd dat ook variatie een kenmerk van echte perfectie is.
Als iedereen perfect zou zijn, zou het een saaie boel zijn, niet perfect dus. Een wereld met imperfectie, is een perfectere wereld dan een wereld zonder imperfectie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing