Wat heeft het voor een zin om hier in Den Haag te protesteren tegen iets dat niet in Nederland plaatsvindt?

Een paar weken geleden waren het Egyptenaren die in Den Haag protesteerden tegen Mubarak. Nu zijn het de Libiërs die in Den Haag protesteren tegen Kaddafi (ik gebruik de spelling van het ANP maar: http://twitpic.com/42d57p).

Wat heeft dat voor zin? Wat denken ze daarmee te bereiken?

Ik denk niet dat Kaddafi er wakker van ligt dat er in een klein landje heel ver weg enkele landgenoten een protestactie tegen hem houden en ik denk ook niet dat de Tweede kamer dit onderwerp anders gaat behandelen omdat er een paar mensen protesteren.

Waarom dan toch die protestacties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag, ik zie ook het nut niet +1

Antwoorden (8)

Het heeft 0,0% zin.

Deze mensen hebben hoogst waarschijnlijk last van ADHD. Het is echt volkomen nutteloze bezigheid.

Aandachtstekort...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een waardevoel antwoord op de vraag, eerder jou mening. Je kunt niet een groep demonstranten of protesters uitmaken voor ADHD-ers, het een nutteloze bezigheid noemen en vervolgens uitmaken dat ze aandacht te kort hebben. Béétje kort door de bocht.
Ik denk niet dat het veel zin heeft en de mensen die het doen weten dat denk ik ook wel. Ik zie het meer als een soort steunbetuiging, voor hun landgenoten en dat ze achter hun staan.
De mens wil toch altijd iets doen dan helemaal niets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft geen zin, maar ik begrijp ze wel. Als een onderwerp je heel hoog zit, wil je uiting geven aan je emoties. Protesteren is dan een optie en dat kan je beter in Den haag doen, dan in een of ander dorp in Nederland. Het geeft een beetje het gevoel dat je gehoord word als je op tv komt met je protestactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mensen zitten de hele dag het nieuws te kijken over
hun vaderland, zij willen de landgenoten ondersteunen,
en gaan dan in den haag de straat op, om te protesteren.
Zij hopen hiermee te bereiken dat dat in meerdere landen
gebeurt en zo de druk op te voeren om khadafi te dwingen
om af te treden.
Of het veel zin heeft, voor deze mensen wel, voor ons
nederlanders is dat anders, wij zijn er niet direct met
betrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zin heeft het volgens mij absoluut niet, behalve voor de demonstranten die van hun afschuw voor het regime kennis geven en hun frustraties daar over van zich afschreeuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk heeft het best veel zin. Je mobiliseert de publieke opinie en je attendeert mogelijke bondgenoten op de misstanden.. Ik denk dat dit soort protesten meer invloed hebben dan protesten van de nederlandse regering of uitspraken van die man die thans de minister van Buitenlandse Zaken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het protest was A: solidariteit en steun betogen aan hun landgenoten. B: de nederlandse regering op te roepen iets te doen.

Tot nu toe heeft namelijk de nederandse regering zich afzijdig gehouden en geen actie ondernomen, terwijl er wél banden zijn met het land. De nederlandse regering houdt zich wat afzijdig, of is voorzichtig met het op de vingers tikken van zo'n gek als Khadaffi omdat wij economische belangen in die landen hebben....

Helaas, béétje jammer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is puur het feit dat landgenoten/betrokkenen niet machteloos willen toezien hoe ellendig het in hun thuisland is. Dan willen ze iets doen. Het helpt voor dáár geen snars. Maar het helpt henzelf DAT ze iets doen... Heel weinig, maar tóch iets...

+ voor goeie vraag.