Hoe komt het dat de revolutie in Egypte meer in het nieuws was dan de revolutie in de omringende landen?

Ik vraag me dit af omdat de landen waar nu revolutie is, wel even in het nieuws is, maar niet in die mate dat Egypte was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

--  Egypte is een land waarmee nauwere betrekkingen zijn dan met andere landen.

--  Daardoor is Mubarak een bekendere leider dan de andere leiders.

--  Egypte trekt meer toeristen dan de andere landen.

--  De geschiedenis van Egypte is, zowel door de farao's als door de Bijbel, bekender dan de geschiedenis van de andere landen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Egypte was wat "opener" (o.a. door toeristische industrie) en er was vrij veel pers aanwezig. Belangrijke zenders (CNN, Aljazeera) hebben zelfs een eigen kantoor in Cairo. De andere landen (Iran, Yemen, Libië) zijn veel geslotener en er is vrijwel geen pers. Ook al omdat ze de bui zagen hangen hebben ze voorzorgsmaatregelen genomen, om te trachten zo min mogelijk naar buiten te laten komen (afsluiten mobiele tel netwerk, internet, een pers, afsluiten toegangswegen naar de steden, enz).