Waarom zijn er in een vliegtuig geen aparte toiletten voor mannen en vrouwen?

Ik ben net terug van vakantie en bijna overal ter wereld heb je aparte dames en heren toiletten maar in een vliegtuig niet.
Ze zouden toch gewoon half half kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (7)

In het vliegtuig is het handig als iedereen gewoon zittend zijn of haar behoefte doet. Bovendien hoef je op deze manier minder lang te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een normaal vliegtuig zijn maar 3 toiletten, 1 voor, 1 in 't midden en 1 achter. Mensen kunnen moeilijk door het hele vliegtuig lopen voor ze een toilet gevonden hebben, en het zou aardig meer kosten berokkenen om 2 keer zoveel toiletten te maken aan boord, ook voor belastingen e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt maar net aan het type kist. Een Fokker 50 heeft maar 1 toilet. Iets als een 747 heeft er weer meer dan 3.
vaak heb je maar twee toiletten in het vliegtuig.
stel dat de vrouwen helemaal naar achteren moeten en de mannen helemaal naar voren, dan geeft dat veel meer loopbeweging in het pad dan dat iedereen naar de dichtstbijzijnde wc gaat.
dat is onrustig, zeker als het nacht is en mensen proberen te slapen.
ook belemmert het de stewardessen, die met hun karretjes door het gangpad willen.
het is dus prima geregeld zoals het is.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ruimte in een vliegtuig is beperkt. Dat merk je al aan het aantal kilo's dat je als passagier mag meenemen. Er wordt slim met de beschikbare ruimte omgesprongen. Dus gedurende de vlucht even samen op 1 wc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gescheiden toiletten hebben vooral nut als er in de herensectie urinoirs hangen.

dus feitelijk als de toiletten zich in een afgescheiden ruimte bevinden. Waar bijv het handen wassen ook nog buiten het toilet plaatsvindt

In het vliegtuig, en ook in bussen met een toilet (treinen) wordt de heren altijd vriendelijk verzocht te gaan zitten, voor hun eigen veiligheid en de hygiene van de andere passagiers. Dan is de noodzaak toch minder.
13 jaar geleden
Een stewardess vertelde me het volgende:

Ik krijg soms nog wel eens de vraag (aan boord van het vliegtuig) waar de heren of dames toiletten zijn. Deze passagier heeft niet in de gaten dat de toiletten aan boord van een vliegtuig unisex zijn.

Stephan gaf me deze tip: bij Silverjet heeft men in de Silver Class een apart vrouwentoilet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is simpelweg geen ruimte voor, of wordt geen ruimte voor gemaakt, aangezien het overbodig is.