Waar komt 'wss' vandaan?

Nu zul je waarschijnlijk denken van.. dat weet je toch wel? Maar als ik even goed kijk zie ik maar 1 's' voorkomen in het woord waarschijnlijk. Dus..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
70.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, je hebt gelijk. Ik zie iig maar 1 s, maar mss vergis ik me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft wel twee s-en.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd 'ws' als ik 'waarschijnlijk' wil zeggen. Nooit klachten over gehad.

Antwoorden (5)

het is wel waarschijnlijk ik heb het op gezocht

Toegevoegd op 22-06-2009 13:15:16
je hebt ook wrs en wssk wat het zelfde betekend het word geschreven naar het gehoor waars schijnlijk dat is wat ik kon vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent idd "waarschijnlijk" maar de meeste spreken het uit "waasschijnlijk". Zeg het zelf maar es snel dan zul je merken dat je de "r" bijna niet uitspreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad SMS-taal voor waarschijnlijk. Eigenlijk zou de 'voorkeursspelling' het ook voorkomende wrs moeten zijn, maar blijkbaar zitten die letters dicht bij elkaar ofzo (ik sms nooit) en heeft en overvloed aan semi-analfabeten de verkeerde afkorting als de juiste aangewezen. Sms-taal neemt het nu eenmaal niet zo nauw met de spelling. In vierkant zit ook geen 4. De derde letter dient vermoedelijk om sneller te 'zien' dat het om een afkorting van een woord van 3 lettergrepen gaat. Strikt genomen zou het dan wsl moeten zijn, maar dat lees je dan weer makkelijker als 'wissel' ofzo. Het is in elk geval eenvoudig te interpreteren in een lange zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik al zei, ik ben er zelf niet zo in thuis. Maar het is wat dat betreft nog een 'nieuwe' taal, wellicht moet hij zich nog een beethe uitontwikkelen voor er consensus over de afkortingen is bij de gebruikers.
wss is idd waarschijnlijk in msn/sms-taal. Het leek degene die het gecreëerd heeft wel een duidelijke afkorting (vermoed ik) ondanks het feit dat het niet klopt. In die categorie hoort namelijk ook ''mss'' als zijnde ''misschien'' en die klopt wel.

Op bijgevoegde site is te zien dat de nieuwe
afkorting voor waarschijnlijk ''wsch'' is, maar het
hangt van de sms-ers/msn-ers af of deze daadwerkelijk
gebruikt gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het zelf ook niet
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Misschien is "miss". Tenminste, zo gebruik ik het, en zoals al mijn afkortingen worden deze uiteindelijk de norm. Nogmaals, alsjeblieft.
wss is overgenomen uit Engelstalige sms-taal en staat voor 'we shall see'
Heb het ook eens opgezocht omdat ik de logica ervan niet zag.
Toegevoegd op 27 juni 2019 14:07: tekst