Waar in de wereld wordt Fahrenheit gebruikt?

En wordt er eigenlijk ook ergens Kelvin gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Met name in Engelstalige landen wordt Fahrenheit gebruikt
Kelvin, die uitgaat van het absolute nulpunt van temperatuur, wordt alleen in de wetenschap gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In Amerika sowieso fahrenheit

Toegevoegd na 57 seconden:
graden Kelvin is een aanduiding voor licht, dus een kleur temperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kelvin word alleen in de wetenschap gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fahrenheit wordt officieel alleen nog in de VS gebruikt. Er zijn nog andere landen, waar met name oudere mensen Fahrenheit gebruiken, namelijk: Verenigd Koninkrijk, Australië, Zuid-Afrika, Canada, Ierland, India en Jamaica.

Kelvin wordt gebruikt, maar niet om de temperatuur bij het weer mee aan te geven. Kelvin wordt wel gebruikt door wetenschappers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent net wat sneller dan ik ;)
Fahrenheit wordt inderdaad voornamelijk in Amerika gebruikt, maar wordt ook nog wel gebruikt door de oudere generatie van het Verenigd Koninkrijk, Australië, Zuid-Afrika, Canada, Ierland, India en Jamaica omdat de temperatuurschaal van Fahrenheit vroeger ook in deze landen in gebruik was. In andere landen wordt de temperatuur in graden Celsius uitgedrukt.

Kelvin is een nieuwere en meer wetenschappelijke temperatuureenheid en wordt overal ter wereld gebruikt, maar vooral in de wetenschap.
Kelvin gaat uit van het feit dat moleculen bij -273,15 graden celcius stilstaan en dat dat dus de absoluut laagste temperatuur is die er bestaat.
Graden celcius is veel makkelijker om mee te werken (gaat uit van het vries-en kookpunt van water) dus Kelvin en Celsius worden in de wetenschap ook vaak gelijkertijd gebruikt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coldbeard, dat hebben we in de bovenstaande antwoorden óók al kunnen lezen. Het is niet de bedoeling dat je gaat herhalen, wat er al staat. Als jouw antwoord hetzelfde is als een antwoord dat er al staat, geef je diegene een plusje....