Wanneer is een kind een allochtoon?

Weet jij het antwoord?

/2500

In Nederland worden mensen die van buitenlandse afkomst zijn aangeduid als 'allochtoon', of ze nu kind zijn of volwassen. Sommigen hebben een Nederlands paspoort, sommigen niet, sommigen hebben zowel een Nederlands als een buitenlands paspoort. Je kunt in Nederland geboren zijn uit buitenlandse ouders of je kunt in het buitenland geboren zijn uit niet-Nederlandse ouders en naar Nederland zijn verhuisd. In alle gevallen word je dan 'allochtoon genoemd'. Het moet maar eens klaar zijn met dat etiketje 'allochtoon' en 'autochtoon'. We zijn allemaal wereldburgers.

Een allochtoon kan ook een persoon zijn die wel, in dit geval Nederland, in het land zelf is geboren, maar van wie 1 van de ouders in het buitenland is geboren. Dit is echter niet de definitie volgens het Van Dale groot woordenboek van de Nederlandse taal 2005 maar de definitie van het Centraal Bureau voor de Statistieken die de overheid ook aanhoudt.

Bronnen:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Allochtoon_...

Wanneer een Kind zelf of waarvan (een van) de ouders geboren is in een ander land dan waar ze nu wonen, (en als ze geen Nederlands paspoort hebben) Denk ik...

'Allochtoon' is een pas veertig jaar oud kunstmatig gecreëerd woord als tegenhanger van 'autochtoon', dat al millennia lang bestaat. Wat mij betreft schaffen we dat woord per onmiddellijk af. dan bestaan er ook geen allochtone kinderen meer.Wat mij betreft is het antwoord op deze vraag dus 'nooit'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100