staat het geluks gevoel in je leven in verband met de doelstellingen die je jezelf oplegt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk van niet. Het behalen van doelstellingen is meer een streven en daarin schuilt het geluk niet.Geluk is een staat van zijn,niet afhankelijk van materiele zaken.je kunt dus denk ik wel gelukkig zijn tijdens het behalen of streven naar doelen.maar het geluk dat je ervaart na het behalen van een doel zal nooit langduren.

Dat zou kunnen maar is denkelijk heel persoonlijk en hoeft dus niet zo te zijn. Je kan een geluksgevoel hebben als je bereikt wat je wilde bereiken maar ook bij iets waar je zelf geen invloed op hebt. Bijvoorbeeld: ik voel me gelukkig als ik alleen op het strand ben en uitkijk over de zee. En ook als ik naar een mooie zonsopgang of zonsondergang kijk.

Dat denk ik niet, het geluksgevoel haal je uit dagelijkse dingen en niet uit dingen die je in de toekomst hoopt te realiseren. Dat zou betekenen dat je een hele periode niet gelukkig was en dat zou toch zonde van je tijd hier op aarde zijn. Ik schrijf dagelijkse dingen, maar daaronder vallen ook de gesprekken en/of ontmoetingen met mensen onder, dus eigenlijk het dagelijkse leven waaraan als je oplet, zoveel moois te halen is. Als je het thuis niet kan vinden, dan toch buiten wel, in de natuur. Als ik 's ochtends naar mijn werk rijd en ik zie de zon opkomen, de rooie gloed in de lucht, maar ook de mist, waaruit de koeien maar half te voorschijn komen. Eigenlijk teveel om op te noemen waar je een geluksgevoel bij krijgt en die op zich geen van allen doelstellingen zijn.

Ja, je kunt heel ongelukkig worden van dingen die je jezelf oplegt. Tegelijkertijd kan het een ontsnappingsroute zijn of althans een poging daartoe uit een ongelukkig leven. Moeilijk om daar aanwijzingen voor te vinden want iemand die ergens in investeert zal altijd volhouden dat dat hem gelukkig maakt.

met doelstellingen is niets mis, mits je de lat voor jezelf niet te hoog legt en daar kun je gelukkig van worden als je daarin iets behaalt....maar daadwerkelijk geluk zit hem in de kleine dingen, een lach van iemand, een bloem, zon, zee, bergen of mss gewoon een ijsje eten ;)

Dat verband kan er zeker zijn. Maar naar mijn gevoel eerder in omgekeerde richting. Ik denk dat mensen vaak ONgelukkig worden van doelstellingen die ze zichzelf stellen. Omdat het stellen van reele doelen vaak zo moeilijk lijkt. "Jezelf opleggen" klinkt ook zo dwingend. Je kunt wel jezelf opleggen dat je 10 kg gaat afvallen, maar als het niet goed lukt wordt je heel ongelukkig. Als het wel lukt, kun je daar even een geluksgevoel door krijgen. Zeker als het gaat om materiele dingen, onlogische wensen. Als je je daar te veel op focust word je ongelukkig. Anderzijds kan je heel gelukkig worden als je een bepaald diploma gehaald hebt, bijvoorbeeld. Dus het hangt maar van de doelstellingen af.

Doelstellingen zijn nodig.. Als je jezelf een doelstelling oplegt kan dat zeker je geluksgevoel beinvloeden. Je legt je zelf op, bijvoorbeeld je wilt advocaat worden, veel geld verdienen, huis/trouwen/kinderen. Je doelstelling is om hard te studeren, het kan je geluksgevoel in de weg staan door allerlei oorzaken, stress, verliefdheid/relatie/geldgebrek etc. Het uitgangspunt van dit voorbeeld is dat geluksgevoel soms los staat van elkaar, maar het ook goed samen kan...