Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is een zeer ernstig delict?

een kennis van mij wordt vastgehouden voor het plegen van een zeer ernstig delict, inzake het onderzoek mag er niets verder worden gezegd. In welke mate moet ik dan denken?
Wat is zeg maar; zeer ernstig??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal die advocaat niet doen tenzij de kennis daarom verzoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is logies ik ga er van uit dat de vraagsteller wel zoveel verstand heeft dat eenadvokaat niet aan iedereen die daar naar vraagt verteld wat een client gedaan heeft

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

- misdrijven tegen de veiligheid van de staat (aanslag tegen de koning, staatsgreep, schending staatsgeheimen, enzovoort).
- bepaalde misdrijven tegen de koninklijke waardigheid (aanslag op leden van het koninklijk huis en aanranding persoon koningin).
- misdrijven waardoor de veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht (brandstichting, vernieling waterkering, opzettelijke blootstelling aan radioactieve besmetting, enzovoort).
- tegen het leven gerichte misdrijven (doodslag, moord, enzovoort), mensenroof of verkrachting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

moord..
lichamelijk zwaar geweld..
overvallen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zedendelict, brandstichting waardoor levensgevaar is ontstaan, openlijke geweldpleging, moord of doodslag, diefstal met geweld, of afpersing.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Tegenwoordig zou het ook iets in de richting van terrorisme kunnen zijn. Voorbereiden of betrokken zijn bij aanslag of zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding