Wat zijn grote inkomsten bronnen voor onze economie?

wij geven met zn alle veel geld uit aan export produkten.Dus moet er ook geld van buiten af weer onze economie in.
Ik vraag mij af wat grote inkomsten bronnen zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
oeps export moet import zijn zijn in de 2e regel
wij geven veel geld uit aan produkten die geimporteerd worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

We zijn typisch een doorvoerland. De rotterdamse have & schiphol zijn twee hele grote motoren van de economie: We ontvangen goederen, zetten deze op trein of vrachtwagen en rijden ze europa in. En daar verdienen we goed geld mee.

Daarnaast is Nederland een van de grote vlees producenten in de wereld: We kopen granen in, voeren het aan koeien, varkens en kippen en produceren vlees, melk, eieren ed.

Tenslotte hebben we een aantal grote bedrijven die graag in Nederland zitten. Denk aan Philips, Akzo Nobel etc

Toegevoegd na 1 minuut:
zie ook CBS: Een aanzienlijk deel van de Nederlandse export is eerder ingevoerd en daarna, vrijwel zonder bewerking, weer doorverkocht aan het buitenland. Deze wederuitvoer bedroeg ruim 40 procent van de totale uitvoerwaarde. In 2005 was het aandeel van de wederuitvoer stabiel na een stijging in 2004. De overige uitvoer is uitvoer van in Nederland geproduceerde goederen waarbij Nederland de rol als producent heeft.