Natuurlijk rubber wordt doorgaans geproduceerd uit latex, gewonnen uit de Braziliaanse rubberboom.
De belangrijkste producenten en exporteurs van natuurrubber zijn Thailand, Indonesië en Maleisië. In 2007 produceerden deze drie landen tesamen 71% van alle natuurrubber.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van alle landen op de wereld hebben vooral Aziatische landen met een vochtige atmosfeer rubberplantages. Maleisië, India, Vietnam, China, Sri Lanka, Cambodja. Maar ook sommige delen van Midden-en Zuid-Amerika leveren rubber. Het meeste komt uit Thailand, gevolgd door Indonesië.

In 2009 werd meer dan 8,6 miljoen ton natuurlijk rubber geproduceerd. Maar toch is dat te weinig om aan de wereldwijde vraag te voldoen. En die vraag wordt alleen maar sterker. De transportsector, om precies te zijn de productie van banden, heeft het meeste natuurlijk rubber nodig. Per jaar worden meer dan een miljard banden geproduceerd.
Amadea