Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een site waarop je kunt zoeken of er mensen zijn die net zoals jij in het leven staan?

Mijn partner en ik vragen ons wel eens af of er b.v. stellen zijn die hun leven op dezelfde manier inrichten als wij of dezelfde ideeën over bepaalde zaken hebben.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ligt eraan hoe jullie in het leven staan..als je wat duidelijker bent vind ik misschien wel een site voor je...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
hoe staan jullie dan in het leven? misschien vind je op GV wel verwante zielen....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik ben bang van niet.
Maar het zou wel leuk zijn als je een lijst van 6 miljard medemensen zou kunnen filteren op allerlei aspecten en dan, na 200 zoekcriteria te hebben doorgeworsteld, uit te komen op een shortlist van 76 personen wereldwijd die exact aan jou verwachting voldoen.
Google, kom er maar in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ongetwijfeld bestaat die site, maar om antwoord te geven zullen we toch echt moeten weten in welke richting we moeten denken.

Ik ken in ieder geval geen site die een linkenverzameling is van alle sites die gaan over de inrichting van het leven van stellen en alle manieren waarop stellen denken over alle soorten zaken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je kunt proberen te zoeken op Google. Type kernwoorden in die bij jouw manier van leven horen en wie weet....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het lastige is dat er vaak jargon gebruikt wordt, als je dat niet kent, zijn sommige dingen moeilijk te vinden. Vooral omdat het typen van een uitgebreide omschrijving (ipv een jargon-term) in google niet werkt. Een voorbeeld: als je zoekt op 'mensen met een levensstijl die is gebaseerd op de bijbel waarbij de man het hoofd van het huishouden is en de vrouw zich naar hem schikt' dan zul je veel te veel resultaten krijgen die niets met je vraag te maken hebben. Zoek je op "taken in hand" dan vind je ineens precies wat je zoekt. Maar dan moet je die term wel net kennen. En als je die kent, komt dat waarschijnlijk omdat je de betreffende site al had gevonden.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Voordat iemand rare ideeën over mij krijgt: ik ben bepaald geen 'taken in hand' vrouw.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
@ Suzy Q. Toch kan het best mogelijk zijn dat het met de juiste zoekterm wel lukt. Het is gewoon een vrijblijvend advies. Mijn ervaring is dat er heel wat te vinden is op Google.
En ik kan me voorstellen dat Sterre 74 de vraag op deze manier stelt zij/hij niet wil vertellen wat ze precies zoekt. Een site als GV is een manier om op een anonieme manier informatie uit te wisselen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik was inderdaad al op het idee gekomen dat sterre74 niet wil vertellen wat ze precies zoekt. Anders had ze de vraag specifieker gemaakt. Toch kunnen we nu niet echt helpen, de vraag is gewoon te algemeen, ik kan hoogstens raden dat het te maken heeft met de inrichting van een relatie omdat ze het specifiek over stellen heeft. Wat betreft google: natuurlijk kun je met de juiste zoekterm veel vinden, maar mijn punt is juist dat je niet altijd de juiste zoekterm weet. Hoe zou jij bijvoorbeeld naar de 'gelijkgestemden' uit mijn voorbeeld googlen zonder de term 'taken in hand' te gebruiken? Dat is nog een hele kluif. Sowieso ga ik er wel een beetje van uit dat iemand die zich afvraagt of er überhaupt gelijkgestemden bestaan of dat ze in bepaalde zaken alleen op de wereld is, en die dat op internet probeert uit te zoeken, al wel bij google terecht was gekomen...
ligt eraan hoe jullie in het leven staan..als je wat duidelijker bent vind ik misschien wel een site voor je…
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing