Wanneer ben je nou pedofiel?

Lijkt misschien een domme vragen maar toch ben ik wel benieuwd hoe dat nou precies zit.

Ik heb namelijk het gevoel dat de maatschappij niet weet wat ze aanmoeten met pedofielen dat ze elke rare aanraking van een persoon gaan verdenken.

Natuurlijk is het duidelijk dat als je echt sex hebt met kinderen dat je dan gewoon te ver gaat.

maar een knuffel, een kus op de wang, een foto maken van een kind in zwembroek?
Moeten we dit allemaal af gaan schaffen om te voorkomen dat er uberhaupt iets van lichamelijk contact kan ontstaan tussen ouderen en kinderen omdat andere mensen denken dat het om sexueel misbruik gaat?

En als het je eigen kind is, mag het dan wel?

Je bent vader, geeft enorm veel om je kinderen en knuffelt ze graag, geeft ze een kus op de wang, is gewoon intiem bezig met zijn kinderen zonder er ook maar 1 of andere bij gedachte bij te hebben, ben je dan pedofiel?

Wat ik dus wil weten, waar ligt de grens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.1K

Het beste antwoord

Het is geen domme vraag.
Een pedofiel richt zijn/haar seksuele gevoelens op kinderen (tot de puberteit). Een pedoseksueel doet ook actief moeite om seks te hebben met kinderen. Daar zit een verschil in!
Als iemand een kind knuffelt, is dat doorgaans volstrekt onschuldig. Een vader die zijn kind niet aanraakt, beschadigt zijn kind daarmee voor de rest van zijn/haar leven.
En ja, ik ken ook wel verhalen van kinderen die 's ochtends blij op bed springen en papa daarbij net verkeerd raken zodat papa ineens een erectie heeft - nog steeds geen pedofilie, want papa denkt niet: ik ga eens fijn aan Jantjes piemel zitten of mijn vinger in Truusjes poesje steken.
Zodra de _intentie_, de bedoeling van het aanraken seksueel is, ben je fout bezig.
En als jij een foto maakt van je spelende kinderen op het strand en iemand denkt daardoor dat jij fout bezig bent, dan is mijn vraag: hoe komt diegene op het idee? Denkt z/hij daar soms zelf aan?

We moeten onze ogen openhouden, maar niet al te paranoïde doen.
Kinderen kunnen niet zonder liefde en aanrakingen. En als ouders kun je ze ook leren dat ze zelf mogen besluiten of ze wel of niet aangeraakt willen worden door anderen, en dat ze altijd bij jou terecht kunnen als ze vinden dat iemand vervelend is op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed verwoord...+

Andere antwoorden (5)

ik denk dat de grens ligt als je iets bij een kind doet uit lustgevoelens , je kan een kind knuffelen omdat je van haar/hem houdt,maar als je dit doet voor je lust,voor opwinding dan ben je ver over de grens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedofilie is een seksuele geaardheid, die inhoudt dat een volwassen persoon zich (ook seksueel) aangetrokken voelt tot kinderen die nog niet in de puberteit zijn (dus tot gemiddeld 12 á 13 jaar oud). De persoon koestert sterke gevoelens van liefde voor deze kinderen, waar hij of zij in de meeste gevallen meer prioriteit aan geeft dan de behoefte aan omgang met andere volwassenen. Veel pedofielen hebben een exclusieve voorkeur voor kinderen en gaan daarom geen liefdesrelaties aan met andere volwassenen. Anderen hebben naast hun pedofiele ook homoseksuele of heteroseksuele gevoelens voor volwassenen en/of voor puberale jongens of meisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
als een 18 jarige verliefd is op een 14 jarige, is degene dan ook een pedofiel?
want het scheelt maar 4 jaar, en ik ken een paar mensen die ook ongeveer 4 jaar verschelen van elkaar.
Amadea
4 jaar geleden
Nee. Pedofilie houdt geen verband met verliefdheid.
Geen domme vraag! Juist goed van je dat je je er in verdiept en precies wilt weten wat het woord pedo nou inhoudt.

Een pedofiel is een volwassene die niet van kindertjes kan afblijven. Het gaat om een dwangmatig sexueel iets. Hij kijkt naar kindertjes, kleintjes, en ziet niet hoe uniek en grappig en bijzonder ze zijn en of ze een stoere kuif of leuke krulletjes hebben. Nee, hij ziet het kind voor zich al zonder kleren. Word daar al vaak opgewonden van. Wil het vastpakken, aanraken, bezitten. Geweld zonder toestemming van de ander. Ziekelijk en gestoord.
Is in gedachten bijna continue bezig met hele jonge kinderen. Moet zijn verlangen constant bevredigen door kindertjes te misbruiken en anders een overdosis aan kinderporno te bezitten/te kijken.

Deze mannen houden zich vaak op op plaatsen waar kleine kinderen graag komen: speeltuinen, speelplekken, maar ook in pretparken waar kinderen vaak alleen lopen. Gestoorde engnekken zijn het. Want ook vin het nieuws momenteel, achter elkaar een paar fikse misbruikschandalen, daar walg je toch van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ziekelijk en gestoord.' 'Gestoorde engnekken...'
Ik wil graag even toevoegen dat veel mannen/vrouwen die kinderen seksueel misbruiken, zelf vroeger ook vaak misbruikt zijn. Slachtoffers worden daders... Daarmee wil ik niks goed praten, het is en blijft schadelijk voor de kinderen die misbruikt worden en zij blijven er vaak nog lang last van houden maar het is wel zo dat deze personen zelf vaak ook erg beschadigd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Els, ik kan er geen woord van terugnemen. Ik kots van deze personen. Zelfs al ben je vroeger misbruikt, JUIST dan zou je moeten weten hoeveel schade je levenslang toebrengt. En niet de keten doorzetten en zelf met misbruik doorgaan.
Kijk eens naar die grote, nu volwassen mannen die misbruikt zijn in het kerkschandaal. Getekend voor het leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pedofiel heeft deze gevoelens, een pedoseksueel brengt ze in de praktijk. daar zit een groot verschil in.
Anders kunnen we alle mannen die naar bepaalde pornosoorten kijken ook wel gelijk ophangen.
Een beetje de nuance blijven zien is wel verstandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Een pedofiel is een volwassene die niet van kindertjes kan afblijven." Dat is onjuist. Als iemand 'aan kindertjes komt', dan is 't een pedoseksueel en niet 'slechts' een pedofiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bestevaer:voorbeeldje van: klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij geen verschil. Allebei afkeurenswaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar jullie hebben wel gelijk. Er is verschil.
als je houd van kinderen vertaal het maar in latijn is het

fiel= houden van
Pedo= kinderen

dus als je op ze verliefd bent maar

op je eigen kinderen meestal niet je krijgt ze dan met een ander waar je niet houd

p.s. domme vragen bestaan niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedofilie is een als problematisch ervaren oncontroleerbare neiging tot seks met kinderen en het feitelijk aangaan van deze contacten, volgens de psychiatrie.
Er is dus nogal een verschil met een liefhebbende vader en een gestoord persoon die kinderen aanraakt!
Wanneer je als vader je kind knuffelt en je hebt er geen seksuele gevoelens of-drang bij, dan ben je dus GEEN pedofiel. Een kind groeit, in zijn/haar EQ, door een liefdevolle aanraking door zijn ouders. Vader is daarbij net zo belangrijk als moeder. Voor een kind is het een gemis als de vader afstandelijk blijft, want elk kind wordt graag geknuffeld en troosten zonder knuffel is geen troosten!

Sinds het internet is de pedofilie enorm gestegen en voornamelijk door de mobieltjes waarmee kinderporno wordt verspreid bij de netwerken onder pedofielen. We moeten dus ermee rekening houden dat vele mensen daar alert op geworden zijn. Mijns inziens is het een soort heksenjacht geworden na de laatste berichten over de kinderdagverblijven. Het zou jammer zijn als vaders nu hun kind(eren) niet meer durven te knufelen.

Blijf gewoon de vader die je altijd was en laat je kinderen voelen hoeveel je van hun houdt. Indien je nu zou veranderen en geen knuffels meer zou geven, uit angst voor wat men niet zal denken, geef je je kinderen een verkeerd gevoel. ( waarom doet papa zo, vindt hij me niet meer zo lief?) Je zult dus dat wat andere mensen insinueren langs je rug af moeten laten glijden, maling aan hebben. Zolang jij maar weet dat je normale vaderlijke gevoelens voor je kinderen hebt, lekker blijven knuffelen!
amc