ik moet door de MRI scan wat moet ik hiermee?

ik heb al 3 jaar hoofdpijn. En nu moet ik door de mri scan hoe moet ik hierop reageren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Kimath
13 jaar geleden
je hoeft niet veel te doen, gewoon liggen en je gaat door dat apparaat heen. Je krijgt in het ziekenhuis wel instructies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik zou ook hopen op eindelijk duidelijkheid, een mri scan geeft wel heel erg veel bruikbare informatie!

Het beste antwoord

http://vimeo.com/12198951

Als je op de link hierboven klikt, zie je precies wat je kunt verwachten1
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede link! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje, nou ben ik gerust en durf ik het aan.

Andere antwoorden (4)

ik zou er rustig op reageren de mri scan stelt niet zoveel voor alleen het wachten op de uitslag is erg spannend. heb zelf 3 mri's gehad. het maakt wat herrie bonken tikken. uiteindelijk kun je dan dingen uitsluiten en opzoek gaan naar hoe je van de hoofdpijn afkomt.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan me voorstellen dat je bang bent, voor wat ze misschien vinden.
aan de andere kant, kan de uitkomst ook veel uitsluiten.
mijn advies: niet te veel gaan zoeken op internet, daar maak je jezelf naar mee.
zoek afleiding, mobiliseer je vrienden/vriendinnen.

dan de mri zelf: als je claustro bent aangelegd, vraag de huisarts dan iets om je rustig te houden.
verder maakt het ding een enorme herrie, maar je krijgt oordopjes in.
ook krijg je een bolletje in je hand om zo nodig in te knijpen om contact te maken met de verpleegkundigen.
sterkte en succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik zou persoonlijk benieuwd zijn naar wat men probeert te vinden of uit te sluiten. Dus waar denkt de arts aan als hij/zij jou een mri scan laat maken.

Je vertelt niet wat er al gedaan is om de oorzaak op te sporen (hoeft ook niet) en welke onderzoeken er al zijn geweest.

Een mri kun je het best ingaan zonder er bij na te denken, sommige mensen vinden het eng omdat je in een enigszins benauwende buis ligt. Als je claustrofobisch of bang voor de scan zelf bent, kan ik je een scan bij Mediferia (Amersfoort) aanraden. Daar staat een open scanner waar je in de open ruimte ligt.

Sterkte en succes.
13 jaar geleden
hopelijk kun je je goed ontspannen
en het onderzoek duurt meestal 20 tot 35 minuten.
wel goed dat ze je verder onderzoeken met deze mogelijkheid, in het beste geval treft men niets bijzonders aan.
als je claustrofobie hebt is er oa in het Amsterdam MC een 'open scan', dat voelt minder benauwd. veel sterkte!