Als 13 een ongeluksgetal is, waarom staat de greatseal van amerika dan zoveel in het teken van het getal 13?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:US-GreatSeal-Obverse.svg

13 sterren, 13 pijlen, 13 strepen, 13 bladeren, 13 bessen

e pluribus unum 13 letters.

Dit teken staat ook op het dollar biljet.

In amerika(en ook in andere landen) hebben ze het getal 13 overgeslagen bij hotels en wellicht bij meerdere dingen.

Waarom komt het getal 13 dan zo vaak terug in het amerikaanse symbool als ze het liever mijden omdat het ongeluk zou brengen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

13 is geen ongeluksgetal het is maar wat je gelooft

dus als antwoord op je vraag: omdat niet iedereen hier in gelooft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 is niet overal op de wereld een ongeluksgetal.
In China is 4 het ongeluksgetal , omdat dat fonetisch bijna hetzelfde is als het woord voor dood. En zo zullen er nog wel meer ongeluksgetallen zijn, die ergens anders juist geluk brengen
anneliez
13 jaar geleden
Of je geloofd dat 13 een ongeluksgetal is, is alleen aan jezelf om te beoordelen.
Het is slechts bijgeloof. Laat je wereldje niet bepalen door bijgeloof.