In je huis heb je een kamer over. Stel je die kamer beschikbaar voor politieke vluchtelingen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoiets is niet zomaar legaal, laat staan praktisch te realiseren. Wil je een advertentie in de krant zetten: politieke vluchteling gezocht? Bovendien hebben politieke vluchtelingen vaak niet het grootste probleem: dit is vaak nog wel aan te tonen en de Nederlandse overheid is hier redelijk tolerant in. De vluchtelingen die terug moeten zijn meestal degenen die om economische redenen komen, om een beter leven te krijgen.

Nee hoor... Ik laat die netjes leeg voor een kind om te logeren als het nodig is...

Ja, en ook als ik geen kamer vrij zou hebben, dan passen we ons maar wat aan. Let wel, dit zal ik alleen doen als het dringend noodzakelijk is en als het voor mij zelf ook mogelijk is. Het is overigens voorzover mij bekend niet illegaal om zelf een vluchteling op te vangen.

Ik zou dat niet zo snel uit mezelf doen. Maar als het direct gevraagd zou worden door iemand die ik ken of als ik de vluchteling ken dan zou ik het zeker overwegen. Maar niet zo snel uit mezelf als ik heel eerlijk ben. Misschien heeft dat ook met onze kijk op gastvrijheid te maken (ahum).

Kort maar krachtig.... NEE, geen denken aan.

Voor een nachtje wel, als het noodzakelijk is. Langer dan dat niet.

Nee, ik gebruik die kamer gewoon als logeerkamer of werkkamer. Sorry, maar ik wil geen vreemde mensen in me huis hebben. Dan lever ik teveel in van mijn vrijheid.

Geen denken aan.

Nee. Ze vluchten maar ergens anders heen.

Ligt eraan welk politiek standpunt die vluchteling heeft. Bijvoorbeeld als het een ultra-rechts persoon is ,dan niet.

natuurlijk zou ik dat nooit doen,als ik vlucht naar hun land weet ik ook zeker dat ik nooit als politiek vluchteling word toegelaten !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100