prijsverschil europa <-> amerika

Hallo iedereen,
zit ik op een amerikaanse sites te speuren naar kleding en schoenen. blijkt dat all-stars (merk schoenen) daar omgerekend maar 33 euro zijn! En hier betaal je er ongeveer 60 euro voor. nou las ik dat sommige kleding- en schoenenproducenten extra veel geld vragen aan europese landen. maar kan ik dan wel gewoon de schoenen online kopen in amerika en hierheen laten verzenden? verzendkosten waren namelijk gratis!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan wel, maar lees wel goed of de verzendkosten echt gratis zijn. Vaak is het naar het buitenland verzenden niet gratis.

Ja, Amerika is echt vele malen goedkoper met kleding dan Europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet ook niet dat je vaak importkosten moet betalen. Dan krijg je dus nog een rekening van de douane(?). Vaak is het dan niet meer interessant om kleding te kopen in Amerika. Je kunt soms wel aangeven dat je het wilt laten inpakken als zijnde een kado. Dan is de kans groot dat je geen importkosten hoeft te betalen. ;) succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker. Er zijn veel producten waaronder kleding en schoenen die in Amerika goedkoper zijn. Zelfs als je verzendkosten, invoerheffingen en BTW mee rekent.