Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

prijsverschil europa <-> amerika

Hallo iedereen,
zit ik op een amerikaanse sites te speuren naar kleding en schoenen. blijkt dat all-stars (merk schoenen) daar omgerekend maar 33 euro zijn! En hier betaal je er ongeveer 60 euro voor. nou las ik dat sommige kleding- en schoenenproducenten extra veel geld vragen aan europese landen. maar kan ik dan wel gewoon de schoenen online kopen in amerika en hierheen laten verzenden? verzendkosten waren namelijk gratis!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
838

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat kan wel, maar lees wel goed of de verzendkosten echt gratis zijn. Vaak is het naar het buitenland verzenden niet gratis.

Ja, Amerika is echt vele malen goedkoper met kleding dan Europa.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet ook niet dat je vaak importkosten moet betalen. Dan krijg je dus nog een rekening van de douane(?). Vaak is het dan niet meer interessant om kleding te kopen in Amerika. Je kunt soms wel aangeven dat je het wilt laten inpakken als zijnde een kado. Dan is de kans groot dat je geen importkosten hoeft te betalen. ;) succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker. Er zijn veel producten waaronder kleding en schoenen die in Amerika goedkoper zijn. Zelfs als je verzendkosten, invoerheffingen en BTW mee rekent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding