Werken docenten i.h. voortgezet onderwijs in het buitenland harder en/of draaien zij meer uren?

Sommige mensen menen dat docenten hier een relaxte baan hebben; veel vakantie, korte dagen, en zeker als je in het VMBO onderwijs werkzaam bent heb je amper nakijkwerk. P.s. Deze vraag stel ik opnieuw, deze vraag ging zowat onopgemerkt! ben benieuwd naar reacties van docenten maar ook mensen die vanuit het bedrijfsleven een vergelijking maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet of mijn collega's in het buitenland harder werken dan ik, ik weet wel dat ik, docent in het VMBO onderwijs veel en hard werk! Mijn uren zijn echt niet alleen de lesuren en ik heb zeker genoeg nakijkwerk. Ik zit dan misschien niet dagelijks tot 5 uur op mijn werk, maar de dagen dat ik dat niet doe zit ik vaak 's avonds nog achter de pc voor school of zit ik dingen na te kijken.
Dus relaxed? Nee zo zou ik het niet willen noemen. De moeite waard, dat zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo voel ik het ook, ja! mijn teamleider vindt dat we nl niet zo moeten zeuren!!! maar inmiddels alles goed uitgepraat.

Andere antwoorden (1)

Ja, in Duitsland bijvoorbeeld, en in Frankrijk ook, maar in Frankrijk zitten ze zelfs tot 5 uur! (of was dat in Duitsland?) En ze zitten ook zaterdags op school in Frankrijk.

Of ze harder werken... Ik denk dat onderwijs over het algemeen in de meeste westerse landen hetzelfde wordt gegeven.