Welke voordelen en nadelen heeft een zzp'er allemaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voordeel: Je bent je eigen baas Nadeel: Je bent toch afhankelijk van je klanten voor wie je werkt Voordeel: je bent flexibeler in je tijd Nadeel: Er wordt verwacht van je dat je flexibeler bent Voordeel: Je kunt zelf de leuke klussen uitzoeken Nadeel: Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je werk hebt Voordeel: je hebt meer vrijheid Nadeel: Je bent verantwoordelijk voor alles Voordeel: Geen last van vervelende collega's Nadeel: Geen hulp van aardige collega's Voordeel: je uurtarief ligt een stuk hoger dan voor niet zzp'ers Nadeel: je betaald meer voor belasting, verzekeringen en dergelijke. Uiteindelijk kom je ongeveer gelijk uit... Als je goed bent in klanten binnen halen, de kennis hebt om zelf als zzp'er aan de slag te gaan en de volledige verantwoordelijkheid wil dragen voor je inkomsten zou ik zeker als zzp'er aan de slag gaan. Als je niet goed bent in het binnenhalen van opdrachten, als je collega's belangrijker vind dan vrijheid of als je gewoon je werk wilt doen zonder je zorgen te maken of klaten wel betalen dan kun je beter als werknemer aan de slag gaan. Geen van beide is beter, het is alleen anders en afhankelijk van wat jij wilt doen.

Voordeel : eigen werktijden en geen baas die iets over je te zeggen heeft, geen grijze leasebak maar rijden wat je zelf wilt, zwart geld..... heb je nodig anders kun je niet op vakantie Nadeel : onzekerheid, stress, twee keer zoveel met je bedrijf bezig zijn als een werknemer met een baantje van 9-5, gezeik is jouw gezeik en van jou alleen, je moet achter het geld aan, de belasting plukt je kaal (pvda stemmen doe je dus nooit van je leven meer of je snapt het niet en komt er nog wel achter), geen leasebak (hoef je tenminste ook niet meer in zo'n duffe grijze duivenbak te rijden en mag je een Porsche of Jaguar op de stoep zetten naast je bestelbusje, je ziet vrouw en kinderen minder, vakanties kun je vrij plannen maar lopen ook wel eens door het werk in de soep etc. etc. Ik heb een bedrijf ..... kan eigenlijk niet veel voordelen opnoemen.... alleen dat ik niet onder een baas kan werken, en het geld, en de vrijheid.... die wegen veel zwaarder dan alle nadelen bij elkaar... eigenlijk..