VWO staat voor Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs. Hieronder vallen die middelbare scholen die -na succesvolle afronding ervan- rechtstreeks toegang geven tot de Universiteiten.
Dat geldt zowel voor het Atheneum als voor het Gymnasium. Het Atheneum valt dus onder het VWO.
Daarentegen kan VWO zowel Atheneum als Gymnasium zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Atheneum en Gymnasium zijn samen VWO.

Toegevoegd na 1 minuut:
En technasium en TTO blijkbaar (van dat eerste zelf nog nooit van gehoord).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VWO is de overkoepelende naam voor Atheneum en Gymnasium.

Atheneum is zonder de klassieke talen en Gymnasium met de klassieke talen.

Dan heb je tegenwoordig ook nog het Technasium.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VWO is officieel de verzamelnaam voor technasium, gymnasium, tweetalig onderwijs en atheneum. In het dagelijks taalgebruik wordt met VWO echter vaak (bijna altijd) atheneum bedoelt.