Gelden de voorwaarden voor vergoedingen (van bv een bril) bij zorgverzekeringen steeds opnieuw als je ieder jaar een nieuwe verzekering afsluit?

Stel ik heb een zorgverzekering bij CZ en ik ben verzekerd voor een bril.Ik krijg dan 200 euro per 2 jaar vergoed voor een bril. Ik gebruik in het 1e jaar mijn 200 euro geheel op en het jaar erop ga ik naar een andere maatschappij omdat ik weet dat ik weer nieuwe glazen moet en daar kan ik dan weer 200 euro terug krijgen.Hoe zit dat als ik het 3de jaar weer terug zou gaan naar CZ? Zou ik dan gewoon weer die 200 euro kunnen terug krijgen of moet ik eerst een jaar wachten?
En hetzelfde geldt voor orthondontie.Daar krijg je een totaalbedrag voor van 5000 euro per persoon in je hele leven maar als je dan ruilt van verzekering kun je dan weer het volle bedrag gebruiken of neem je die mee van verzekring naar verzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Elke verzekeraar kent zijn eigen voorwaarden, zeker van de aanvullende pakketten, dus lijkt me dat het dan opnieuw geldt en dat verzekeraars dergelijke gegevens niet onderling uitwisselen.