Dit is omdat je horoscopen niet zo serieus moet/ kunt nemen. Het zijn stukjes vermaak. Staat dus in de goede categorie wat mij betreft.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Voor sterrewichelaars zouden horoscopen wellicht onder wetenschappen moeten vallen, maar helaas worden de meeste horoscopen door een journalist die er niet in gelooft in een verloren uurtje in elkaar geflanst en past het dus meer de hoek van het circus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er helaas voor dit soort van onderwerpen geen categorie "pertinente bullshit" bestaat.

De eerste persoon die op een geloofwaardige manier kan uitleggen waarom grote bollen kernfuserend waterstof die vaak niet met elkaar te maken hebben behalve dat ze vanuit ons oogpunt gezien ongeveer in de zelfde richting staan zo'n invloed op ons hebben dat ze de persoonlijkheden op deze planeet in 12 simpele, even grote categoriën (dit in tegenstelling tot hun verschillende schijnbare grootten aan de nachtelijke hemel) kunnen plaatsen, losjes gebaseerd op wanneer de personen geboren zijn (want de natuurlijke precessie van de aarde, en dus het verschuiven van de sterrenhemel, is in deze berekeningen sinds het ontstaan van het "vakgebied" niet meegenomen), moet nog geboren worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De appel op je keukentafel oefent in elk geval een vele malen sterkere magnetische kracht op je uit dan pakweg Saturnus of Jupiter, laat staan vele malen verder weggelegen sterrenstelsels. Ik ben overigens vóór het invoeren van een categorie ´pertinente bullshit´, vandaar een plusje.
Cryofiel
13 jaar geleden
12 categorieën? Oh ja, klopt inderdaad - de sterrenwichelaars hebben nog steeds niet door dat de hemel niet zo statisch is als hun theorietjes voorschrijven, en dat er intussen 13 sterrenbeelden in de dierenriem staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, er is veel te weinig liefde voor Ophiuchus, de slangendrager. Kom op, wie wil er nou niet slangendrager zijn?
Cryofiel
13 jaar geleden
Slangendrager begint over een kleine drie weken - op 30 november. En duurt tot 17 december. Jammer dat we van Sinterklaas de sterfdag vieren en niet de verjaardag - anders zou hij een Slangendrager zijn geweest.
Waar had je hem dan liever gezien? Onder Wetenschap? Kunst & Cultuur?

Tja, eigenlijk past horoscoop overal wel, omdat ze overal wat over menen te weten... Alleen jammer dat ze nooit uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ook onder "Maatschappij-spiritualiteit" kunnen staan lijkt me. Daar zou ik zoeken. Vind ik een betere rubriek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Of je er nu in gelooft of niet - wat heeft astrologie met spiritualiteit te maken? Ik vind die vergelijking eerlijk gezegd nogal beledigend voor de spiritualiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het onderwerp astrologie te ZOEKEN en vinden, dan zou ik eerder bij spiritualiteit kijken, dan bij entertainment en muziek. Entertainment kan ik inkomen, maar de koppeling hier met muziek??? Voor mij zijn astrologie en spiritualiteit ook geen combi, maar je moet wat. Vind je de vergelijking met muziek dan ook beledigend?
Cryofiel
13 jaar geleden
Hihi, nee hoor, de "koppeling" met muziek is zó vergezocht, dat het geen koppeling meer is. Ik las eigenlijk uit jouw antwoord dat jij vond dat astrologie een vorm van spiritualiteit zou zijn. Misschien heb ik je daarin verkeerd begrepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal!!! :-)
Omdat dat de dichtstbijkomende de beschrijving is, Waarop horoscoop van toepassing is. Dit bij ontstentenis van de categorie humbug.