Wat kun je het beste doen of zeggen als je een bekende nederlander tegenkomt, teneinde je waardering te laten blijken zonder te zeuren?

Je kent dat misschien wel, je staat bij de bakker, en naast je staat ineens iemand van tv. Je wilt niet zeuren, dus meestal zeg je niks, en doe je alsof je neus bloed (alsof hij of zij dat niet in de gaten heeft! )
Dus wat is dan het beste?
"Zo, ....., ook brood halen?"
Nee dus, nou, ik weet het dus ook niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed begrijp, wil je toch graag je waardering laten blijken. Stel, je bent helemaal weg van Paul de Leeuw. (Ik noem maar een naam hoor). Je staat bij de bakker, en hij staat ineens naast je. Je bedenkt dan dat je 'm zo graag even wil zeggen dat je 'm geweldig vindt. Maar hoe pak je dat aan? Op de eerste plaats: Die man wordt sowieso de hele dag gedag gezegd, aangeschoten, beschouderklopt en aangeklampt. Nou moet ik zeggen.....hij heeft daar natuurlijk ook zelf voor gekozen, en krijgt er riant voor betaald. Dus zo heel zielig is dat niet. Maargoed, wat je op dat moment, als het lukt, het beste kunt doen is: Blijf jezelf! Doe gewoon zoals je altijd doet! Ben je zo dol op hem omdat dat ene nummer je ooit zo geraakt heeft? Zeg dan: 'Sorry, ik weet dat het stom is zo bij de bakker, maar nu ik toevallig naast je sta, wil ik graag wat aan je kwijt. Vind je dat vervelend?' (Dan zegt hij: Nee hoor!) En dan vertel je hem wat je kwijt wilt. Bv dat dat ene nummer zo belangrijk voor je is, weet ik veel. Een artiest zal (wanneer jij nou maar gewoon jezelf bijft en hem niet de weg naar de deur verspert als hij z'n broodje heeft betaald) het echt geen punt vinden om even een praatje met je te maken. Heb je achteraf toch het gevoel dat je een dom praatje hebt gemaakt? Geen nood, de artiest is jou binnen 2 minuten weer totaal vergeten.

bedenk waarom je iets zou willen zeggen. het is ook maar een mens. je kan ook om een handtekening of een foto vragen

Ah Borsato (vb) ,ik heb AL uw platen. ;-)

Gewoon niets. ALs je een onbekende nederlander niets te melden hebt, waarom een bekende wel. Het zijn ook gewoon mensen en wel mensen die zo veel aandacht krijgen dat een keer rustig je brood halen zonder dat er een 'fan' je moet zeggen hoe geweldig de nieuwe show/film/uitzending we niet is, een verademing is. Gewoon lekker met rust laten.

Ik denk dat de persoon liefst ongemoeid wordt gelaten want hij kent jou tenslotte niet, maar als je het niet kunt laten kun je natuurlijk een duim opsteken. Dat zal hij begrijpen maar dan hoeft hij niks te zeggen.

Zeg gewoon 'Hoi'.

Je waardering laat je het beste blijken door de persoon te behandelen als een normaal mens. "Zo, ook brood halen?" zou je tegen iemand die je niet persoonlijk kende niet zomaar zeggen, dus waarom tegen een BN'ner wel? Deze mensen worden met regelmaat lastig gevallen vanwege hun beroep en willen ook wel eens gewoon hun boodschappen kunnen doen. Mocht je dan per sé iets willen zeggen, geef dan een compliment. "Je hebt het vast al te vaak gehoord, maar ik vind je rol in GTST echt geweldig gespeeld!"

Het lijkt me heel vervelend om steeds aangesproken te worden door onbekenden, want dat zijn we tenslotte voor een BN-er. Ik was eens toevallig in Alkmaar in een sporthal. Marco Borsato en Leontien warer er ook. Ze waren een broodje vis aan het eten. Je wilt niet geloven hoe onbeschoft mensen waren door continu hun handtekening te vragen. Hij was zo lief en gaf het ook steeds ... liet zijn broodje er voor verpieteren. Mensen lekker met rust laten, dat hebben zij volgens mij het liefst :o)

Je wenst hem of haar nog veel succes toe .

Je zou die bekende Nederlander gewoon kunnen behandelen als een mens, in plaats van als een icoon. Tegen die kerel die op de hoek van de straat woont, zeg je ook niet 'zo,.....ook brood halen?', en je zou hem ook niet aanklampen met 'he, jij hier, goh, nou zeg, dat gebeurt ook niet iedere dag, ik wou je trouwens laten weten dat ik je gewéldig vind!'. Misschien zou je die kerel die op de hoek van de straat woont, wel een complimentje ergens over kunnen geven, op een normale toon: 'ik zag trouwens wat je met je tuin gedaan hebt, ziet er goed uit'. Diezelfde toon zou je ook kunnen gebruiken als je die bekende Nederlander per se een compliment wil geven. Maar er is ook niets mis mee om de goede man of vrouw gewoon zijn halfje volkoren te laten halen. En dan niet door te doen alsof je neus bloedt, maar door gewoon te beseffen dat het niet zo vreselijk bijzonder is als er een BN'er bij de bakker komt, omdat die mensen nou eenmaal ook gewoon moeten eten.

Raar is dat eigenlijk. Als je een goede leerkracht, verkoper, loodgieter, smid, bakker, buschauffeur etc..; bent, heb je volgens mij evenveel respect verdiend dan iemand die een functie uitoefent met meer publieke belangstelling. Ik heb nooit begrepen waarom men popgroepen, acteurs, schrijvers etc... zo op een hoge toren plaats en als halve godheden gaat beschouwen. Deze mensen hebben een gave, vaak gecombineerd met een goed commercieel talent (of een kennis of familielid die hen lanceert). Het zijn geen betere mensen dan anderen, en verdienen ook niet méér respect. Behalve misschien als ze écht iets buitengewoons gedaan hebben voor de mensheid, en dan nog... Er zijn mensen die dagelijks in stilte heel veel goed doen en waar niemand ooit iets over hoort....en voor wie dat ook niet hoeft. Maar goed, je vraag : Hoe je bekende mensen moet behandelen, daarvoor is er geen algemeen geldend recept. Een hele goede en bekende muzikant die ik gekend heb (hij is overleden) was een heel timide man. Hij kroop weg in zijn kraag als hij over straat liep. Ik kwam toevallig met hem in contact in een supermarkt, toen hij mijn druiven per ongeluk in zijn zak stopte. Heb "gewoon" gedaan, zonder meer. Hoe timide hij ook was, op het podium had hij geweldig veel uitstraling. Hij zei tegen me vaak dat hij gewoon goede muziek wilde maken, punt uit. Dat die goede muziek ook (soms) goed verkocht,maakte dat hij geld had om zijn passie verder uit te leven. Andere bekende mensen genieten dan weer van de aandacht die ze krijgen. ze staan graag in de roddelpers en houden van fans die ze op straat aanspreken.... Ik zou adviseren : zeg gewoon vriendelijk goede dag, zonder meer. Dat is niet opdringerig, en is ook niet "mijn neus bloedt". En onthoud vooral dat je tegenover een doodgewone mens staat zoals jij en ik....

Gewoon je duim opsteken Toegevoegd na 11 minuten: Ik snap dat ze graag met rust gelaten willen worden, maar aan de andere kant kon diegene dat verwachten toen die dat vak koos, Je word bekent en krijgt aandacht.. Een vriendelijke groet moet kunnen