Wat is een goed onderdeel in de sport om het over veiligheid en gezondheid te hebben?

Om een artikel te schrijven over 1 sport waar je in kan gaan op veiligheid en gezond sporten. En denk dan niet gelijk aan voetbal enzo want dat staat elke dag wel in de krant. Het moet een origineel onderwerp zijn die je goed kan linken aan veilig en gezond bewegen en in gaan op bepaalde situaties van wanneer er niet veilig en gezond word gewogen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het moet echt een sport zijn. Dus voetbal ofzo, maar dat is weer zo'n standaard keuze dus die kies ik niet ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

fitness lijkt me een goed beginpunt: in principe heel goed om te bewegen, maar eenzijdig trainen is funest. tevens in sommige scholen de beschikbaaarheid van dubieuze pilletjes. daarnaast wordt er na afloop vaak flink geconsumeerd, waardoor het effect van de training alweer gedeeltelijk teniet gedaaan wordt. als men dan ook nog een of meerdere biertrjes wegwerkt is de link met verkeersveiligheid ook nog te leggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan ook bergbeklimmen nemen: een sport waar gezondheid en de dood naast elkaar gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zin of onzin van een personal trainer lijkt me een mooi onderwerp. Hoe kies je de juiste personal trainer, heeft het een positief effect op je gezondheid, zijn ze gecertificeerd en zo ja, hoe dan. Wat kost het en zijn er aantoonbare kwaliteitsverschillen.

Mooi onderwerp toch?

Toegevoegd na 27 minuten:
Fitness is een 'echte' sport en wordt door veel mensen beoefend.
13 jaar geleden
Fitness,
Ik zie het zelf in de sport school dat de meeste mensen te zwaar of verkeerd trainen en hierdoor vaak geblesseerd raken.

Of bedoel je deze veiligheid niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De combinatie van sport en (gezond) eten lijkt mij ook heel nuttig! Want hoe vaak word er niet slecht gegeten maar wel actief gesport? En welke voedingsmiddelen hebben een positief effect op je sportprestaties en/of bijv. het voorkomen/herstellen van blessures.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste antwoorden gaan over het al dan niet blessures oplopen in de sport. Wat ook een interessante invalshoek zou kunnen zijn, is te bezien op topsporters na hun actieve carrière langer leven dan de gemiddelde Nederlander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat te denken van doping gebruik bij body builden en de gevolgen op lange termijn? Puur gericht op snel groeien en in deze 'race' zijn gescheurde spieren geen uitzondering. De gedrags veranderingen, voedingspatronen en voor velen een geruineerd lichaam want ze gaan door. Het is is verslavend en ze worden Junks