Wat is djembé ?

Ik kreeg een mail met de vraag of ik een workshop djemé wil volgen. Mijn eerste reactie was: Wat is Djembé.
zonder te googlen naar meer informatie is mijn vraag kent iemand Djembé ? Ik zelf heb er nog nooit van gehoord !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, ik ken de djembé zeker. Zoals eerder gezegd: een Afrikaans percussie-instrument. Meestal met de hand gemaakt.

Een workshop djembé is erg leuk, ik zou het zeker doen.

En in navolging van Antoni heb ik ook een youtube-clip toegevoegd. Misschien ken je het wel: Treble: Drie Limburgse meiden die een paar jaar geleden een hit scoorden met Ramaganana. Ze begeleidden zich daarbij (o.a.) op djembé.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is een afrikaanse trommel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Djembe
Een Afrikaanse muziekinstrument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De antwoorden hierboven kloppen. De muziek is vaak een soort 'gesprek' tussen 2 of meer djembés. De een vraagt, de ander antwoord.

Lekker opzepend en energiek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik ben onder de douche altijd erg opzepend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik kon de 'w' even niet vinden. Hij stond even in de tuin de bloemetjes water te geven...
Afrikaanse trommels. Allemaal handgemaakt. Erg leuk om te doen.
zie bron

http://nl.wikipedia.org/wiki/Djemb%C3%A9
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
worden tegenwoordig ook fabrieksmatig geproduceerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdarrie, industrialisatie ook al in Afrika...
Een filmpje zegt meer dan duizend woorden:

http://www.youtube.com/watch?v=bi9Yq_YttGk
Antoni
14 jaar geleden
Ik heb er thuis één, het is een afrikaanse trommel, die je tussen je benen vastklemt. Erg leuk en klinkt mooi!
Aanrader om die workshop te volgen!