Wat zijn de reddingsacties door de over heid en centrale bank op het gebied can kredietcrisis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De overheid heeft lang getwijfeld tussen de zweedse oplossing , dwz het creeëren van een Bad bank waarin alle toxische kredieten zouden ingebracht worden en anderzijds de typische protectionistische overheidsinterventie : kapitaal verschaffen om de liquiditeitbasis van de banken te versterken. Het vertrouwen tussen alle banken was volledig zoek en men kon zijn verplichtingen niet meer nakomen. Wat men ten alle prijze wou voorkomen, was paniek vanuit de bevolking en een run on the bank, waarbij het hele banksysteem als domino's in elkaar zou storten. Enerzijds was de overheidsinterventie goed , maar niet europees gecoördineerd . Ierland, Duitsland ,Spanje hebben individuele reddingsoperaties ondernomen. Men is zich nu gedeeltelijk bewust dat de noodzaak aan een europees optreden de crisis vroeger had kunnen inperken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De actie is storten in een (bodemloze) put... De banken zeggen zoveel tekort te komen, dan zegt de regering, mag ik er dan een bewijsje van, en dan wordt het gestord...
Meer reddingsactie kan ik me niet bedenken... Wel onderscheid maken wat er gezegd wordt en wat er feitelijk in werkelijkheid gedaan wordt, soms (en meestal) zit daar nog al een verschil in...
Dan zit daar nog een centrale bank die dan met rente nog wat probeert te sturen... Dan is daar een Nout Wellink die probeert uit te leggen, reddingsacties van een eenling ten faveure van de bankiers, waar het allemaal mee begon...

Een reddingsplan volgens XiniX... Geen enkele dollar meer accepteren, om twee redenen... Het zijn de speeltjes van de bankiers én de dollar wordt op zo´n grote schaal bijgedrukt, dat we met elke dollar die we ontvangen zwaar belazerd worden.. Dat zijn twee redenen om met de dollar te stoppen... De Euro wordt voortaan gebruikt om de olie te betalen en niet meer in dollars...

De prijzen van amerikaanse producten in Nederland met 100% accijns verhogen... Waarom ook hier weer de dollar... Ze betalen een keer de prijs in oude dollars en een keer de prijs in nieuwe dollars... Dus ter compensatie...

Veto recht afschaffen in alle instanties waar dat nu nog wel geldt... Navo enz enz...

Amerika moet zich aan het internationale gerechtshof houden gevestigd in Den Haag...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die reddingsacties zijn inderdaad een beetje vaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is het gewoon geld de economie in pompen. Rente verlagen etc. In de onderstaande wiki bron (!) is een hele lijst opgenomen met precieze omschrijvingen.
Maar waar het eigenlijk allemaal op neer komt is geld en liquiditeit creeren.