Ik hoor wel eens een kerel zeggen; "het treft meer doelen dan bedoelt.."Maar volgens mij klopt dit helemaal niet.Wat is alleen wel de goede uitspraak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vermoed dat er zoiets bedoeld wordt als:

Het raakt je dieper en intenser dan je verwacht had.

Maar:
Dit is geen staande uitdrukking of een bekend Nederlands gezegde.
Dat betekent dat er geen "goede uitspraak" voor is.

Iedereen kan zijn/haar eigen uitspraken doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks, Dieper dan verwacht, was een betere uitspraak.. Ik heb het doorgeven.

Andere antwoorden (2)

Collateral damage, misschien te vertalen met bijkomende schade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, ik weet het niet.. de uitspraak in context is; "Het zijn de momenten waarbij je achteraf denkt; waarom gebeuren ze niet elke dag? Het zijn de momenten waar je het vaak een week later nog over hebt. Het zijn de momenten die je niet kunt bevatten en misschien daarom zo makkelijk met anderen deelt. Het werkt als een ongeleid projectiel; het treft meer doelen dan bedoelt.."
Ik ken ook geen staande uitdrukking die in de buurt komt, misschien is 'Het heeft meer consequenties dan voorzien' dat wat hij bedoelt?