Solliciteren? Als je geen representatieve functie hebt en bijvoorbeeld in een klantenservice callcenter werkt, hebben ze er meestal geen probleem mee als je gothic bent.. Of wanneer je in een gothic kledingwinkel werkt, is het zelfs soort van een vereiste.
Als je echter dik carriere wilt maken zul je je uiterlijk waarschijnlijk toch enigzins moeten veranderen en wat concessies moeten doen. Dat je als gothic toch nog behoorlijk belangrijk kunt zijn bewijst Inez Weski (bekend advocate), als je maar goed genoeg bent kijken ze zelfs door bergen eyeliner en doodshoofdringen heen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

vaak zijn ze heeel slim, en kunnen ze in een sollicitatie gesprek toch omgaan. vaak mogen ze niet met make-up op en piercing verschijnen, maar alles is beter dan nog een hele bevolkings groep in de bijstand toch?!?

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die BvB;

Net als iedere andere werkzoekende. Niet elke werkgever selecteert puur op uiterlijk, niet iedere opvallende figuur loopt er ook in zijn werk als zodanig bij. Bovendien zijn er genoeg functies waarbij het uiterlijk van ondergeschikt belang is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas vind ik tot nu toe het beste antwoord.

Het zijn gewone mensen die zich als het nodig is ook een, bij wijze van spreken, uniform willen dragen als hun werk dat vereist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een flink uitgedoste gothic zal niet als consultant bij PWC gaan werken, maar er zijn nog genoeg banen waar je uiterlijk er weinig toe doet. En de meesten zullen na 25-30e levensjaar hun extreme levensstijl laten varen (hoewel ze voor die leeftijd denken dat noooooit te zullen doen ;-) en dan toch nog aan hun carriere kunnen werken.

Maar je hebt het goed gezien, met een extreem uiterlijk kun je geen carriere maken. Directeur wordt je niet in spijkerbroek, en in driedelig pak aan de benzinepomp zal ook vreemde gezichten veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er toch aan of de gothic bereid is om tijdens werktijd andere kleding aan te doen als dit van hem/haar wordt verwacht.. Als dat het geval is, dan heeft die gothic net zo veel kans op een baan als ieder ander lijkt me.
Als dit niet de bedoeling is van de gothic dan zullen de kansen minder worden. Niet alle banen zijn dan geschikt, maar toch zal er nog wel wat overblijven om op te solliciteren. Als de kleding niet teveel afschrikt (sommige kinderen kunnen er bang van worden) is klantencontact denk ik niet eens een probleem.
En als dat wel zo is.. nou ja dan kun je altijd nog in een alternatieve (kleding)winkel gaan werken toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gothic Figuren?
Stropdassen figuren?
Tatoeage figuren?
Gods figuren?

Mensen!!!

Ik vind dat er genoeg gothics zijn die er erg mooi uitzien.

Je hebt wel een punt dat ook deze mensen op basis van een leefwijze gediscrimineerd worden terwijl het om de kennis zou moeten gaan.

Antwoord op de vraag: Ze moeten nog meer bewijzen de juiste kennis te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals andere mensen. Werk zoeken, solliciteren en uiteindelijk ook aangenomen worden.

Natuurlijk zijn er ook genoeg ''vacatures'' in het wereldje zelf.. veelal zijn ze ook artistiek of muzikaal en komen in die branche terecht. Vast zijn er genoeg andere dingen, maar waar geen verschijningen wat betreft piercings, felgekleurde haren en wijde broeken met kettingen gezien mogen worden zullen ze vast niet aangenomen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het geluk dat ik ook van 'normale' kleding houd, dus ik heb het probleem nooit gehad dat ik om mijn uiterlijk niet werd aangenomen (of het moet zijn geweest omdat ik klein en wat te dik ben haha). Gewoon geen gothic jurk of band shirt aantrekken naar een sollicitatiegesprek - een ander trekt daarvoor ook nette kleding aan.

Tot nu toe heb ik wel altijd werk (gehad) waarbij dit soort kleding geen probleem is. Tot zelfs bandshirts vergelijken tussen collega's aan toe haha. Mijn huidige baan heb ik nu ruim een week, en gisteren droeg ik een zwart shirtje met een hele mooie paarse gothic rok met punten. Zwarte panty's en hoge dr. Martens er onder... Niets van gehoord, alleen vandaag dat m'n baas heel erg tevreden is over mijn werk... =D

Dus ja, voor het krijgen van een 'normale' baan moet je net zo goed als een ander moeite doen om er netjes uit te zien. En ik denk dat als je een representatieve functie hebt dat je zeker moet zorgen dat je er verzorgd uit ziet. Maar dat kan ook met bepaalde (gothic- of metal-) kleding