Waarom is de paus tegen condoomgebruik?

Welkom zijn serieuze antwoorden en antwoorden die grappig zijn. Bij de keuze van het beste antwoord zal ik echter alleen de serieuze antwoorden betrekken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De huidige paus is erg conservatief en houd vast aan de principes van de kerk. "Gaat heen en vermenigvuldig u!"

Anti-conceptie, zoals we dit in Nederland (dubble Dutch) kennen valt dan al snel in het verdomhoekje. Laat staan alleen het condoomgebruik. Waar 'artsen zonder grenzen', 'het rode kruis' etc. jaren bezig zijn geweest om vooral de Afrikaanse bevolking duidelijk te maken dat condoomgebruik kan helpen tegen de verspreiding van AIDS. Word dit door de paus weer erg gemakkelijk om zeep geholpen...

Het waarom zal de goede man ongetwijfelt nooit verklaren, want hier heeft hij in mijn visie geen antwoord op. Hetgeen door sex overdraagbaar is zal wellicht "de wil van god" zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Omdat alle seks gericht moet zijn op het maken van nieuw leven. (vindt ie, en al zijn voorgangers)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vandaar dat je vaak hoort van predikanten die jonge jongens misbruiken.bah ...
AWM
14 jaar geleden
Ja, god heeft beroerd grondpersoneel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha'' grondpersoneel''.....
Omdat hij zo graag een kindje wil hebben en met condoom zal hem dat nooit lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank zij de Nederlandse katholieken is de pil als medicijn geaccepteerd en zelfs in het pakket terecht gekomen.

Misschien is hij allergisch voor latex?

Toegevoegd op 09-05-2009 22:05:11
Zonder goede voorlichting wordt deze niet goed gebruikt. Hoe triest het ook is, ik vind het humor dat er mannen zijn die deze over hun vingers heen doen. Precies zoals het is voorgedaan. Misschien een taalcursus erbij doen? Foto´s mogen natuurlijk niet, want dat valt onder porno....

Toegevoegd op 09-05-2009 22:23:32
Ok, geen sex is beter en goedkoper.
In zijn beleving krijg je dan ook geen SOA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geen Katholiek daarop een antwoord weet is droevig. En de paus weet het zelf ook niet. Misschien dat ieder zaadje behouden moet worden, of zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als een kweker, wil de paus dat er geen zaad verloren gaat.

Toegevoegd op 09-05-2009 22:20:19
En dat is niet als een grappige opmerking bedoeld! Want dit standpunt is diep en diep droevig!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat de Paus niet om het wel of niet redden van mensenlevens in landen zoals Afrika middels condoomgebruik,(om daarmee HIV besmetting tegen te gaan), het gaat hem er enkel en alleen om dat mensen leven naar de regels van God, de context van het probleem interesseert hem niet echt.

Naar mijn mening leeft het het vaticaan, en de paus met deze stellingname nog in de Middeleeuwen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste is men tegen iedere vorm van anticonceptie. Het gebruik van een condoom bevorderd het vrije sexuele verkeer. Het zogenaamde vreemd gaan. Het grote probleem in o.a. Afrikaanse landen!!! Ook in Nederland is er een groot deel van de bevolking die met geslachtsziekten rondloopt. Ondanks dat condooms makkelijk te verkrijgen zijn. Dit komt meestal niet voor in een monogame relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt van hem verlangd, de paus is een marionet van de kerk en geen leider van de kerk en hij moet dat zeggen, hij heeft geen keuze...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij niet weet hoe hij deze om moet doen, denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oerconservatisme. Deze paus heeft al meerder malen zijn terugkeer naar de oude liturgie bevestigd en verliest daardoor zijn geloofwaardigheid en ondermijnt het gezag van de katholieke kerk. Iedereen wist bij de dood van J Paulus 2 dat de Kerk terug een Johannes 24 nodig had, een menslievende paus die evolueert met de maatschappij. Hier is het verbod van condoomgebruik een regelrechte afwijzing van de afrikaanse gemeenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij de bijbelse tekst volgt:

"Ga heen en vermenigvuldig u"

Er stond namelijk niet;
"ga heen, plaats een rubber volgens gebruiksaanwijzing om uw edele delen, zijt onrein van lichaam en geest, en vermenigvulidg het aantal partners ( thats why they say it doubles the pleasure ) "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Djools;

Vanwege allerlei valse beginselen enerzijds, maar ook omdat het Vaticaan heel veel andelen heeft in de rubberindustrie (geen grap!). Trouwens ook in de chemische- en wapenindustire....