Als je het telefoonnummer van "Meld misdaad anoniem" belt, krijg je dan iemand persoonlijk aan de lijn of moet je tegen een computer praten?

En als uit het verhaal dat je daar vertelt je identiteit toch redelijk makkelijk vast te stellen is, breng je dan je leven in gevaar (maffia die er de lucht van krijgt bv)?

13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit googled,krijg je dit antwoord.
Jij kent de dader en de dader kent jou ook?
Bel M. 0800-7000 en meld misdaad anoniem
M. is de meldlijn waar je anoniem informatie kunt geven over ernstige misdaad, zoals moord en doodslag, overvallen, brandstichting, wapen- of mensenhandel. Je kunt ook bellen over fraude of schendingen van integriteit. Zo kun je een bijdrage leveren aan de veiligheid in je eigen omgeving. M. is dé plek waar je anonimiteit verzekerd is. Er werkt een klein team van zeer goed opgeleide mensen. Zij hebben maar één doel voor ogen: jouw anonimiteit beschermen. In een vertrouwelijk gesprek nemen zij de details van je melding met zorg door. Ze bieden je een extra vangnet: voor als je wel wilt melden, maar niet bekend wilt worden. M. is een onafhankelijke stichting en is geen politie. U belt de politie via 0900 8844.
M. is gratis. Je kunt bellen in het Nederlands, Engels en Duits. M. stuurt de anonieme meldingen door naar diverse partners, zoals de politie en andere opsporingsdiensten. Zij kunnen hiermee niet zomaar ergens binnenvallen of iemand aanhouden. Een anonieme melding moet eerst worden getoetst. Kloppen de gegevens in de melding en is er meer over een verdachte of adres bekend? Nader onderzoek kan nieuwe feiten opleveren. Als die feiten de anonieme tip onderbouwen dan kunnen de partners overgaan tot actie. Openingstijden
M. is 7 dagen in de week open:
ma t/m vr 08.00 tot 24.00 uur
za, zo en feestdagen 10.00 tot 24.00 uur

Het beste antwoord

Ik had dit per abuis als reactie geplaatst, nu als antwoord.
Als je dit googled,krijg je dit antwoord.
Jij kent de dader en de dader kent jou ook?
Bel M. 0800-7000 en meld misdaad anoniem
M. is de meldlijn waar je anoniem informatie kunt geven over ernstige misdaad, zoals moord en doodslag, overvallen, brandstichting, wapen- of mensenhandel. Je kunt ook bellen over fraude of schendingen van integriteit. Zo kun je een bijdrage leveren aan de veiligheid in je eigen omgeving.

M. is dé plek waar je anonimiteit verzekerd is. Er werkt een klein team van zeer goed opgeleide mensen. Zij hebben maar één doel voor ogen: jouw anonimiteit beschermen. In een vertrouwelijk gesprek nemen zij de details van je melding met zorg door. Ze bieden je een extra vangnet: voor als je wel wilt melden, maar niet bekend wilt worden.

M. is een onafhankelijke stichting en is geen politie. U belt de politie via 0900 8844.
M. is gratis. Je kunt bellen in het Nederlands, Engels en Duits.

M. stuurt de anonieme meldingen door naar diverse partners, zoals de politie en andere opsporingsdiensten. Zij kunnen hiermee niet zomaar ergens binnenvallen of iemand aanhouden. Een anonieme melding moet eerst worden getoetst. Kloppen de gegevens in de melding en is er meer over een verdachte of adres bekend? Nader onderzoek kan nieuwe feiten opleveren. Als die feiten de anonieme tip onderbouwen dan kunnen de partners overgaan tot actie.

Openingstijden
M. is 7 dagen in de week open:
ma t/m vr 08.00 tot 24.00 uur
za, zo en feestdagen 10.00 tot 24.00 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je krijgt iemand persoonlijk te spreken
en geloof me alles is echt anoniem
je hoeft niet bang te zijn dit uitlekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent en blijft anoniem, men mag je gegevens niet gebruiken doorgeven. Dit geldt ook als je tijdens het persoonlijke gesprek traceerbaar zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Meld Misdaad Anoniem belt en je wilt zeker weten dat je ook echt anoniem belt, dit geldt trouwens voor alle nummers die je anoniem wilt bellen, dan toets je voor het telefoonnummer hekje31hekje in.
Trouwens je krijgt altijd iemand persoonlijk aan de lijn bij Meld Misdaad Anoniem..
Wil je een keer uitproberen of je anoniem belt, bel dan eens een vriend of vriendin die een nummermelder heeft en toets voor het telefoonnummer hekje31hekje.
Succes.