Ik en hij zeggen is onbeleeft, waarom!

Toegevoegd na 3 minuten:
Goed:
Hij en ik
Tom en ik

Fout:
Ik en hij
Ik en tom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed:
Onbeleefd. Fout:
Onbeleeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@moolkeesje; je vergeet iets;
Goed: ?
Fout : !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar ik let nie op mn spelling als ik niet op school zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je dan ook eens bij een toekomstige sollicitatiebrief doen. Dat is net zo iets als: ik gedraag me niet als er geen politie in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor maar ik ga hier niet eens verder op in

Antwoorden (5)

Omdat het dan lijkt alsof je jezelf belangrijker vindt dan de ander.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat vind ik ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel eerlijk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het zelf wel normaal om jezelf belangrijker te vinden dan een vriend.
Andere zijn ook belangrijk maar ik vind dat je jezelf best op de eerste plaats mag zetten
sterredag
13 jaar geleden
Het gaat om wat fatsoenlijker / beleefder is, niet of het eerlijk is, het leven is niet eerlijk en fatsoenlijk is om het niet te doen. Omdat het zo overkomt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel dat hij eerlijk is in het toegeven dat hij zichzelf belangrijker vindt. Dat zouden de meeste mensen niet durven zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk staat het je helemaal vrij, om jezelf de belangrijkste van de hele wereld te vinden, maar voor heel veel mensen komt het erg zelfingenomen over, en onbescheiden.
Veel mensen vinden iemand die zo van zichzelf en zijn eigen geweldigheid en belangrijkheid overtuigd is, een tikkie onuitstaanbaar.
Peuters en kleuters hebben deze eigenschap, maar daar wordt het, ietwat glimlachend, van geaccepteerd. Van een volwassene meestal niet.
itsme
13 jaar geleden
kom op zeg, mitch is 14 jaar. dat is niet een volwassene. En Mitch is zo eerlijk om dat te zeggen, de rest van de wereld vindt dat ook maar niet allemaal zeggen ze het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 14 en ik geef gewoon toe dat ik mezelf de belangrijkste in de hele wereld vind, maar ik ben niet van "ik ben de belangrijkste, jullie zijn niks waard, ga aan de kant"
sterredag
13 jaar geleden
Hij mag zichzelf zeker de belangrijkste vinden!! Jezelf op de eerste plaats zetten is belangrijk (ook als je kinderen hebt, want jezelf helemaal wegcijferen voor je kinderen is niet goed voor jezelf en dan uiteindelijk ook niet voor je kids) Hier gaat het echter niet om wat hij vind, hier gaat het om wat is beleefd en waarom, nou dat is dus de reden, het is onbeleefd om jezelf openlijk belangrijker te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg nooit ik en hij hoor,
Ik heb wel respecr voor andere, ik kan me voorstellen dat de ander zich een beetje minderwaardig kan gaan voelen.
Daarover hoeven jullie je niet druk te maken, ik vroeg het me gewoon af.
Ik geef wel gewoon toe dat ik mezelf de aller belangrijkste vind, ik vind dat iedereen dat zou moeten vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh je bent 14! Dan is het heel normaal hoor, om jezelf de belangrijkste persoon te vinden. Mijn oudste is ook 14, die heeft heel groot IK op het voorhoofd staan, zeg ik weleens :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar hoe oud ben jij als je jezelf regenboogje noemt en een gosupermodel avatar hebt?
Je moet jezelf altijd op de laatste plaats zetten, dat is beleefd en ABN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie reactie hierboven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik gelezen maar in je vraag stond ook waarom en daar gaf ik antwoord op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft toch geen verklaring? Je zegt dát het beleefd is, maar dat stond ook al in de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, diegene hierboven heeft gelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is beleefd en Algemeen BESCHAAFD Nederlands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik weet wat ABN is
eigenlijk komt het op hetzelfde neer.
maar hij en ik en tom en ik klinkt toch wat vriendelijker en socialer.
13 jaar geleden
Je vraag is waarom het onbeleefd is. Welnu, het is onbeleefd om de ander in een onbelangrijker positie te plaatsen in de zin.
En dat heeft niets te maken met of je jezelf of een ander belangrijker vindt, dat heeft te maken met omgangsvormen. Vandaar.
itsme
13 jaar geleden
De Hollandse mentaliteit. Zet jezelf niet op de eerste plaats, 'dat is arrogant'. Spreken over je eigen kwaliteiten (ook al zijn ze waar) is in Nederland al helemaal uit den boze, behalve dan bij een sollicitatiegesprek.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, dat stamt af uit de middeleeuwen.