Mag iemand zomaar zonder mijn toestemming op mijn terrein een auto parkeren?

Ik heb voor mijn huis een behoorlijk stuk grond,waar een grasveldje ligt en er omheen is allemaal bestraat.
De bestrating ligt er met een reden,zodat we ieder ons eigen auto kwijt kan en eventueel ook een werk bus van mijn vriend.
Nu wonen we al ruim 7 jaar in ons huis (koophuis) en het komt geregeld (een paar keer per maand) voor dat bezoek van de overbuurman op onze inrit,bestrating hun auto's parkeren.
Nooit is er ook iemand bij ons geweest met de vraag of ze de auto er even mogen parkeren.
Ik vraag de mensen dan ook altijd om hun auto op een andere plek neer te zetten omdat wij geen openbare parkeer gelegenheid zijn (dan word ik ook nog raar aangekeken ook).
Ik zeg er ook bij dat het eigen grond is en ik niet wil dat er iemand niet ongevraagd op mag staan,en nog komt het geregeld voor.
De overbuurman weet dat wij het niet willen hebben,maar toch gebeurt het dus regelmatig.

Ik ben geen moeilijk persoon,maar het gebeurt gewoon ongevraagd,en dat steekt mij.
Als ze de moeite nemen om het even te vragen,en we hebben zelf die ruimte niet nodig ben ik niet moeilijk en mogen ze hun auto daar best neerzetten.

Na al die jaren ben ik er eigenlijk wel erg flauw van geworden,maar wat kan ik hier aan doen?
De buurman weet er immers er al vanaf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.5K

Het beste antwoord

Wel even aangeven, dat het eigen terrein is en parkeren verboden. Anders kan niemand dat weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, dat allereerst, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn 1e nickname was mijn echte naam. Omdat er een neef van mij met dezelfde naam nogal actief is op het net,heb ik deze gekozen. Wij zijn van huis altijd bezig geweest met het omwisselen van de 1e letters van woorden,zelfs zondergedronken te hebben! Nu wil het toeval, dat wij op ons balkon een nest koolmeesje hadden en ja, je raadt het al. Ik had nog de keus tussen Moolkeesje , Meelkoosje en Keelmoosje. Het is de eerste geworden. Een zeer logisch verhaal, toch?

Andere antwoorden (13)

Nee, dat mag niet en die kan je dus weg laten slepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogal kort door de bocht Jeroen! Zo maak je zeker geen vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, ze weten het en doen het toch, dus geen probleem.
Heb je er ooit met de buurman over gepraat?
Je zegt dat hij ervan weet maar ik zou er echt serieus even met hem over praten.Ik zou het echt niet accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend, ik ken de situatie zelf ook.
Wat je kunt doen, is een u-vormig ijzerwerk (laten) plaatsen, dat met behulp van een sleutel platklapt.
Je moet dan wel een handeling uitvoeren als je gaat parkeren, maar je kan er zeker van zijn dat er nooit meer iemand ongevraagd op je eigendom parkeert.

Toegevoegd na 7 minuten:
Die dingen heten trouwens parkeerbeugels, en je kunt ze op onderstaande site kopen.

Nog als aanvulling op mij antwoord:
Het is natuurlijk niet toegestaan dat men zomaar op jouw terrein z'n auto neerzet.
Helaas wordt het een eindeloos gedoe met politie, boze buren en de sfeer zal er niet op vooruit gaan.
Daarom is het gewoon handig om zelf het heft in handen te nemen, en eens en voor altijd een einde te maken aan het probleem. Met parkeerbeugels dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je gelijk hoor, dat wekt idd irritaties op.
En het mag zelfs niet.
Het is jullie grond en daar heeft een anders niks te zoeken.
Zou een leuke boel gaan worden als iedereen zo maar op een andermans stuk grond gaat doen en laten waar ie zin in heeft.
Misschien een paaltje met een sleutel,die rood met witte amsterdammertjes noem ik ze, erin doen en als jullie willen parkeren, hups dingetje omlaag en gaan jullie weg, hups dingetje omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je irritatie wel. Hoewel je in feite geen last van de parkeerders hebt, steekt het je dat ze ongevraagd gebruik maken van jouw eigendom.
Ik vind dat een gezonde instelling.
Ik begrijp dat je geen problemen wil maken, of geld verdienen, maar je appellert aan het fatsoen van de ander.
Ik zeg je: Het is helemaal terecht. Je hoeft niet zonder meer over je heen te laten lopen.
Ik zou om te beginnen een (kartonnen) bord plaatsen: " Eigen grond! Verboden ongevraagd te parkeren!"
Klaar. Als men dit met voeten treedt, kun je kiezen: buurman bellen of de politie.
Ik ben ook niet kinderachtig in zulke dingen, maar als men driedubbel over mijn fatsoensnormen en eigendommen heenwalst, zullen ze weten dat ik geen doetemetoetje ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel in een andere situatie, herken ik helaas het probleem dat mensen zich zomaar jouw grond gaan toe-eigenen.

Ik meen ook te begrijpen dat je dit op zich niet zo erg vindt, maar we; als ze dit zomaar als vanzelfsprekend moeten gaan aannemen, en dat is je goed recht.

Ik vrees dat je dan toch heel consequent moet zijn, want als jij zegt dat je het niet erg vindt wanneer die plaatsen toch niet door jullie gebruikt worden, dan kan je nagaan dat ze er wel hun auto opzetten als die vrij is, maar voor hetzelfde geld kom jij, of jouw vriend net 10 minuten later thuis en dan heb jij geen plek meer. Maar dat konden de (gasten van) de buren dan ook niet ruiken natuurlijk.

In dat geval zit er niets anders op dan het gewoon 'eigen terrein' te maken, al dan niet met bijbehorend bordje. "Geef ze èèn vinger, en ze nemen meteen de hele hand" is op dit soort situaties wel vaak van toepassing.

Dus òf consequent zijn met 'Niet Parkeren', òf de ergernissen op de koop toenemen dat er geparkeerd wordt waardoor jullie zelf de auto niet kwijtkunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op succes verzekerd.
Je maakt een mooi bord of nog beter, je laat een mooi bord maken.
Tekst. Eigen terrein, betaald parkeren, Euro 15,00 per uur.
Wegsleepregeling.
Betaalbewijs te verkrijgen op nr ... zichtbaar achter het voorraam plaatsen.
Dit terrein wordt om ...uur afgesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paar paaltjes neerzetten met een ketting ertussen, slot eraan waarvan je alleen zelf de sleutel hebt.
Of een bordje halen: Privé terrein, parkeren verboden.
13 jaar geleden
nee het is en blijft jou terrein, als jij niet wil dat ze parkeren op jou terrein sta jij in het recht om de mensen weg te sturen met hun auto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt alsof de grens niet duidelijk is wat bij jullie huis hoort. Vraag eens aan anderen die het stuk kennen of zij de grens zien. Zijn er ook andere problemen met de buren? Misschien is dat een verkapte reden voor ophef over dit?
13 jaar geleden
Het is jouw terrein en jij kunt beslissen of er wel of niet door "vreemden" geparkeerd mag worden. In het uiterste geval kun je een vreemdparkeerder zelfs laten wegslepen, als de auto je in de weg staat bv. Ik zou gewoon een bordje plaatsen met "Eigen terrein, Niet parkeren" o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou paaltje met kartonnen brief neerzetten en vriendelijk verzoeken om een geldelijke donatie verhapstukt men dat niet dan een groter epistel neergehangen dat men bij u voor den helft van het lzz zzzzandelijk gemiddelde mans stalen ros kan stallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt dat er geen anderen jouw terrein betreedt dien je er een bordje verboden toegang ingevolge art 461 wetboek van strafrecht te plaatsen.

In de wet staat namelijk dat je voor de eventuele betreders van jouw grond op een voor hen duidelijke wijze moet aangeven dat het jouw grond betreft i.p.v. openbare grond.

Gewoon dus een verboden toegangs bordje plaatsen. De overtreders kunnen dan dus geverbaliseerd worden door de politie.

Groet,

Ton