Ik zie er geen probleem in. Zolang hij dat maar in zijn eigen tijd doet en niet in werk tijd en het niet gaat declareren oid. Wat een minister in zijn eigen tijd doet is naar mijn idee voor helemaal niemand behalve dan hijzelf en evt. gezin van belang.
Zolang hij zijn werk maar goed doet en geen wetten gaat overtreden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Het is volgens de wet niet verboden, dus wettelijk gezien mag het.
Even de wet buiten beschouwing latend: het lijkt me niet raadzaam dat hij dat doet. Hij is dan chanteerbaar, en begeeft zich toch wel in wat voor veel mensen 'de rafelrand van de samenleving' is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, slim is het natuurlijk niet, maar waarom zou het niet mogen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou als de prostituee er mee instemt wel ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mits het een legale prostituee betreft dan mag het. In het geval van Bram Peper was het delicater omdat hij naar een tippelzone was gegaan.

Maar ik vermoed dat regering grijs 1 niet echt blij zou zijn met die actie van minister Rouvoet. Zijn vrouw ook niet trouwens ;)

Toegevoegd op 28-04-2009 17:19:58
Bram Peper moet uiteraard Rob Oudkerk zijn

auw pijnlijk foutje, sorry Bram
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Illegale prostitutie heeft hele andere problemen dan belastingontduiking. Zoals gedwongen prostitutie, drugsverslaving en/of prostitutie door minderjarigen. Daarom dus niet illegaal...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Illigaal in Nederland
Dat zijn de best betalende klanten...
Een politicus mag alles, als het maar onder de pet blijft... En een goede politicus houdt alles wat hij fout doet met succes geheim... Totdat hij gepakt wordt, dan schieten zijn collegas hem af..
En dan zeggen ze, het brengt de geloofwaardigheid van de politiek in gevaar...

Wie gelooft dat nu?

Trouwens een politicus gaat niet naar een prostituee, die tijden hebben we gehad, nee, hij laat er een komen aan huis (of hotel, of vergadering)...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar wegens het landsbelang is condoomgebruik vereist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als hij minister wil blijven, is het af te raden. De ontboezemingen van Rob Oudkerk en zijn aftreden
als wethouder liggen nog vers in het geheugen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom niet, zolang het gaat om legale prostitutie.

Chantabel wordt een minister alleen als hij er niet eerlijk voor uit kan of wil komen dat hij prostituees bezoekt. Bijvoorbeeld als hij zich in het openbaar uitspreekt tegen prostitutie, of als hij getrouwd is en zijn vrouw niet weet van zijn prostitueebezoek. Als het een minister is die expliciet niet tegen prostitutie is, en die ongetrouwd is of een vrouw heeft die van zijn prostitueebezoek weet en het goedkeurt, is er niets aan de hand.

Het is anders als een minister prostituees bezoekt die het slachtoffer zijn van mensenhandel, illegale tippelaarsters of heroïnehoertjes. Dan komen er heel andere ethische vragen bij kijken dan bij prostitutie an sich.

Kijk bijvoorbeeld naar de affaire-Oudkerk, een wethouder/arts die een omstreden tippelzone bezocht en daar terecht kritiek op kreeg en moest aftreden. Wat mij betreft was zijn prostitueebezoek an sich geen issue. Dat hij naar een tippelzone ging waarvan hij wist dat er ook drugsverslaafden, slachtoffers van vrouwenhandel en zelfs minderjarigen werkten wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is meer dan eens gebeurd : zie het PROFUMO schandaal in UK. Toen heeft de minister ontslag genomen en in belgië wijlen Mathot , maar die heeft geen ontslag genomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dat dat moet kunnen. Vooral als deze minister ook nog alleenstaand is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij mag het kind van een prostituee zijn, hij mag er mee trouwen en hij mag dur ook bezoeken, ook in werkrelatie van de prostituee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat het afhankelijk is bij welke partij een minister zit. bij het cda bijv. zal dit waarschijnlijk niet mogen en zullen de consequenties groot zijn. niet te vergeten de imago schade. zelfde geldt voor de cu. het heeft ook te maken met de standpunten van de partij waar die minister toehoort. ze kunnen altijd naar de hoeren gaan, maar als dit uitlekt dan hebben ze misschien een probleem. en natuurlijk niet met subsidie geld he of achteraf declareren als onkosten. maar gewoon zelf dokken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zolang hij het maar niet van mijn belastinggeld doet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat mag jij van mij en ik denk dat als hij er vanaf het begin af aan publiekelijk voor uit komt dat het de mensen ook niet zo boeit.
Pas als het in het stiekeme daglicht komt en ook zo wordt uitgemeten gaan de mensen er moeilijk over doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een minister is gewoon een burger. Dus daarmee dient hij zich als burger te gedragen.

Wel zal een minister zich moeten beseffen dat prostitueebezoek niet bij iedereen in goede aarde zal vallen, en dat het daarmee wel consequenties kan hebben.

Van mij mag hij (zij?)... als ze er maar niet te koop mee gaan lopen