Wat is het nut van het hebben van een stamkroeg?

gaat het om de gezelligheid ?ik drink en doe alles thuis
of om met vrienden samen te zijn
eigenlijk verrijk je de uitbater
ik ben nog nooit in een kroeg geweest maar zou het wel willen meemaken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Voor mensen die veel alleen zijn, kan het heel gezellig zijn om met regelmaat in zo'n kroeg neer te strijken en een biertje ( of iets anders) te drinken met andere gasten.
Jij doet dat, begrijp ik (?) thuis met vrienden. En dat kan natuurlijk ook heel gezellig zijn. Het is in elk geval goedkoper (als je tenminste afwisselt waar of anders de kosten wat verdeelt) want een rondje in de kroeg is niet doorgaans niet goedkoop. Dat is een nadeel. maar het voordeel is weer, dat je er ook andere, dan je vaste vrienden tegenkomt wat toch een extra stukje (leuke) spanning kan toevoegen. Nog een voordeel is, dat je kunt arriveren en vertrekken wanneer je wilt.
Vrienden bij je thuis blijven nog wel eens langer hangen dan je lief is. En wegsturen doe je nu eenmaal niet gauw.
Nog een voordeel van een stamkroeg is, dat je na een zware dag niet eerst je huis hoeft op te ruimen, om op een fatsoenlijke manier gasten te kunnen ontvangen. Lekker makkelijk.
Hoewel ik het soms gezellig vind om kroeg te lopen, hou ik zelf meer van thuis zijn met vrienden. je verstaat elkaar beter en er is wat lekkers te knabbelen bij de borrel.. Ook kun je een leuk spel doen of een kaartje leggen.
Ik denk dat veel stamgasten die dagelijks komen bijvoorbeeld, het thuis niet erg kunnen vinden. Ze zitten er soms van openings- tot sluitingstijd en hangen maar aan die bar.
Ik heb het idee dat jij dat niet echt zoekt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het nut is dat je al je drankjes kan laten opschrijven en dan 1 keer per week hoeft te betalen. Lekker makkelijk, en tegen de tijd dat je de rekening krijgt ben je dronken genoeg om je daarover geen zorgen te maken.

Proost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hebben van een stamkroeg dient vaak voor het ontmoeten van je vrienden. In veel huizen kan dit niet door de rest van het gezin. Daarbij vind men het fijn om een vaste plek te hebben waar je bij elkaar komt, het geeft meer het gevoel van even weg zijn van het gewone zoals je thuis, gezin en werk. Soort uitgaan dus en dat geeft men een meer ontspannen gevoel dan thuis zijn meestal.

Toegevoegd na 55 seconden:
Daarbij is het leuke van een stamkroeg om nieuwe mensen te ontmoeten die je af en toe wil spreken maar niet in huis zou willen halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vroeger een tijd een stamkroeg, waar ik met vrienden heen ging. Het extra dat die kroeg mij gaf: je ontmoet ook regelmatig nieuwe mensen, die je thuis nooit zou ontmoeten. De kroeg bood dus wat meer spanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar leuke spanning (een leuke nieuwe onverwachtse ontmoeting) kan ook zéér ontspannend zijn!
Bij het hebben van een stamkroeg, gaat het inderdaad voor de gezelligheid! Maar ook sociaal contact hebben met andere stamkroeggasten! Je zit hier veel met dezelfde mensen. En je kunt discussiëren over van alles en nog wat! Van politiek tot voetbal of over het plaatselijke nieuws! Ook ben je ff weg uit de sleur! Na het werk of wat dan ook ff 1 of 2 uurtjes naar je stamkroeg! Het is een manier om ff onder de mensen te zijn! En dat je dan ook nog een borrel erbij kan nemen is toch wel lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kroeg is niet altijd gezellig of leuk.
Maar als je er een vind die dat wel is
en als je daar dan een paar keer komt
liefst met vrienden
dan wordt het soort van tweede huiskamer.

Natuurlijk verrijk je de uitbater. Dat is zijn werk en dus zijn inkomen.

Niet iedereen heeft een thuis om met vrienden samen te zijn en te drinken en te lachen en harde muziek te draaien etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de kroeg kun je hele interessante mensen tegenkomen, waardoor je misschien onverwacht een super avond hebt.

In een stamkroeg kom je vaak dezelfde mensen tegen. Hierdoor bouw je toch een soort band met ze op, zonder dat het misschien echte vrienden worden, die je ook thuis zou uitnodigen.

In de kroeg zitten is inderdaad duur. Daarom wissel ik thuisdrinken met of bij vrienden tegenwoordig ook af met bezoekjes aan de kroeg. Ga niet meer elke week stappen.