Zijn er meer mensen die eerder een antwoord geven dan een vraag stellen? zie uitleg

Ik stel hier op de site nooit vragen (die ene was van mijn dochter),maar ik heb net een vraag gesteld over de wedstrijd van vanavond (met dank aan de vier mensen die zeer snel antwoord gaven). Binnen no time was de vraag verwijderd door de moderator en dat heeft mij aan het denken gezet over het volgende.

Ik merk dat ik in het dagelijks leven sneller iemand een antwoord geef dan een vraag stel. Ook op deze site heb ik dat, en het heeft niets met desinteresse of onzekerheid te maken naar de ander toe. Mijn moeder zei vroeger wel eens dat ik een schooljuffrouw-type was (ben ik niet geworden), dus blijkbaar zat kennis doorgeven er al vroeg in. Kun je mensen scheiden in antwoordgevers en vragenstellers, of zijn de meeste mensen een mengeling van beide?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb hier nog nooit een vraag gesteld, ik vraag eigenlijk zelden... Zoals mijn favoriete geschiedenisleraar me vroeger geleerd heeft: Je hoeft niet alles te weten, maar je moet weten waar je het kunt vinden!

Als ik een vraag heb dan ga ik zelf op zoek naar het antwoord, in een boek, via google, enz.

Ik vind het wel heel leuk om hier vragen te lezen, en als ik denk dat ik een antwoord heb dat iets kan bijdragen, dan geef ik dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik ben een mengeling van beide.
Maar dat is in het dagelijksleven ook zo.
Dus ik denk niet dat je het kan scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil pas een vraag stellen als ik echt iets mot weten ,en niet om een vraag te stellen, jij waarschijnlijk ook

Toegevoegd na 1 minuut:
mot moest moet zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe het allebei. als er een vraag in me op komt, of ik moet echt iets weten dan vraag ik het gewoon.
en als ik een antwoord weet dan antwoord ik ook gewoon.
ik vind het beide leuk. ik stel hier eerder een vraag dan in het echt
13 jaar geleden
Gestelde vragen, vragen om antwoord. Gegeven antwoorden roepen vaak weer vragen op. Tenminste zo werkt dat bij mij.
Ik zie een vraag over het WK-voetbal voorbijkomen en krijg meteen enorme trek in octopus met Paul (die malle inktvis, die in de media zo'n prominente rol speelt/speelde....), als initiator.

Ik denk dat vraag/antwoord zo 'speelt' bij GV..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval weet ik van mezelf dat ik beidde wel doe.
Ik stel vragen en ik beantwoord ook vragen.
Maar soms weet ik gewoon niks te vragen hier omdat ik dan via internet ook veel dingen beantwoord kan krijgen. even naar google en meestal vind ik het dan wel.
Dus beantwoord ik de laatste tijd meer dan dat ik vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beantwoor meer vragen dan dat ik ze stel. Ruim een jaar ben ik aanwezig hier op GV en nog maar 2 vragen gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd erg veel moeite met het verzinnen van vragen. Gewoon in het leven van alle dag ook. Ik heb wel vragen, maar zoek het antwoord altijd eerst op in boeken of tegenwoordig dan op internet. Verder weet ik, denk ik. vrij veel. (sorry, maar na een leven lang lezen, moet er toch wel iets zijn blijven hangen). Dus meer antwoorden dan vragen. Maar als ik ze echt heb, dan schroom ik niet om ze te stellen. Ergens lang mee rondlopen is niet mijn stijl.

Leuke vraag!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stel nooit vrgen hier; het zelf uitzoeken is veel te leuk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik geef vooral antwoord als ik mij aan de vraag of de gegeven antwoorden erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook pas 1 vraag gesteld op de 300 antwoorden (of zoiets).
Ik vind de reacties altijd wel leuk, antwoorden wara je zelf best tevreden over bent, goed doordacht en opgeschreven, scoren niet of hooguit een -.
Andere meer uit de lossepols" gegeven antwoorden krijgen punten en worden dan ook gelijk als beste gebombardeerd
13 jaar geleden
ja ik heb hier nog nooit een vraag gesteld ,en er wel enkele beantwoord ,vragen waar ik het antwoord op wil weten zoek ik op of vraag het aan specialisten die ik ken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij wel opvalt is dat ik vaak een vraag stel, maar zelf al een antwoord in mijn hoofd heb. Toch wil ik dan graag weten hoe anderen er over denken, omdat ik weet dat mijn gelijk geen gelijk hoeft te zijn. Vandaar de vraagstelling, die ook vaak een antwoord inhoud.