Hoe ruimt de eigenaar van een blinde geleidehond de uitwerpselen op?

We moeten allemaal de poep van onze honden opruimen, maar hoe doet een slechtziende dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Geleiders die niet in staat zijn om poep op te ruimen krijgen vrijstelling maar dienen hun hond wel zodanig te trainen dat de behoefte in struiken gedaan word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb gehoord van mijn buurman dat de hond signalen afgeeft waardoor de eigenaar weet waar de uitwerpselen zich bevinden, waardoor die het kan opruimen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een ander antwoord zou kunnen zijn dat de hond de poep ingraaft.
Wel even netjes de pootjes vegen dan (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kunnen die honden zo getraind worden dat ze alleen poepen op plekken waar de uitwerpselen niet opgeruimd hoeven te worden (honden-toiletten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mensen hebben er vrijstelling van gekregen .
En hoeven deze niet op te ruimen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet het niet zeker , maar het kan zijn dat die honden die natuurlijk ook hun behoefte moeten doen er op getraind zijn dit doen in een goot of in de struiken , en niet op stoepen - paden - veldjes en dergelijke !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op te tast. Als de hond is gestopt om te poepen, blaf de hand 3 keer. Dat is hem geleerd in de opleiding. De blinde voelt vervolgens met zijn handen waar de poep ligt. Zijn neus gebruikt ie ook hierbij.

Toegevoegd na 17 seconden:
blaft de hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De informatie die ik lang geleden van een bevriende blinde kreeg, leerde mij dat die honden erop getraind zijn hun behoefte op gezette tijden te doen.

Op die tijdstippen wordt het dier dan uitgelaten (hondentoilet) en kan het ook een tijdje 'gewoon even hond zijn' dat heeft zo'n dier ook nodig.

Want tenslotte hebben wij het hier over een dier..Niet alleen maar over het verlengstuk van de blinde.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil even iets anders vragen, je had een reactie gegeven op mijn antwoord bij een vraag over een links en rechtshandig zijn. Maar ik snap je reactie niet. Het leek erop dat je dacht dat mijn antwoord van jou was ofzo, maar dat is niet zo want het komt uit mijn biologie boek en mijn kennis over dit onderwerp. Dus wat bedoel je met je reactie: "Die - is van mij vanwege dat "snap je het nu beetje?""