Hoe en waar kan je een klacht indienen tegen LBIO?

het incassobureau voor alimentatie; ze hanteren bizar hoge tarieven voor hun diensten

een maand geleden
ronron1212
een maand geleden
Hoezo als jij op tijd betaald heb je er geen last van
Inekez1
een maand geleden
Volgens de site van het LBIO hanteren ze opslagkosten alleen als jij niet op tijd betaalt. Kun je de alimentatie niet meer betalen door bijvoorbeeld minder inkomen dan toen het bedrag berekend is, dan moet je dat zelf op tijd aangeven. De hoogte van de alimentatie kan dan opnieuw worden berekend. Moet je volgens jouw inkomen wel gewoon kunnen betalen, en doe je dat niet, dan moet je bovenop de alimentatie ook opslagkosten betalen. Die bedragen 15 procent van het openstaande bedrag, met een minimum van 19 euro. Dus hoe hoger het openstaande bedrag, hoe meer opslagkosten je moet betalen. Dat is geen vergoeding voor hun diensten, maar een soort boete (stok achter de deur) voor het niet op tijd betalen van de alimentatie. Die 15% is niet door LBIO bedacht maar is wettelijk vastgelegd. Voor klachten daarover zou je bij de overheid moeten zijn, maar ik denk niet dat dat zin heeft. Als je niet KUNT betalen: neem contact op met LBIO voor een herberekening. Anders gewoon op tijd betalen.
Inekez1
een maand geleden
https://lbio.nl/inning-alimentatie/veelgestelde-vragen-betalen-alimentatie/ https://lbio.nl/inning-alimentatie/veelgestelde-vragen-betalen-alimentatie/hoeveel-bedragen-de-opslagkosten/ https://wetten.overheid.nl/BWBR0006257/2009-08-01

Geef als eerste antwoord