Hoe word je een zwerver?

Wat moet je doen om zwerver te worden en aan wie moet je het doorgeven?

Alvast bedankt...

Toegevoegd na 9 minuten:
Ah... hartelijk bedankt voor de reactie, maar ik bedoel eigenlijk: aan wie moet ik het doorgeven (van de gemeente of wat dan ook) Aan wie moet ik duidelijk maken dat ik niet op een vaste plek wil wonen en ook niet meer verzekerd wil zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (9)

Briefje achter laten, deur achter je dicht trekken en op pad gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan zonder het aan iemand door te geven zwerver worden.
Het is niet verstandig, maar het kan..
Waarom wil je gaan zwerven? het is namelijk helemaal niet leuk om zwerver te zijn, denk aan de eenzaamheid, kou, gevaar...
Je moet volgens mij diep in de put zitten als je zoiets wil gaan doen!
Kun je niet beter hulp zoeken voor het probleem waar je voor weg gaat lopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je vragen zie krijg ik de indruk dat je het niet echt geweldig hebt op dit moment.Schulden,gevangenis,zwerver.Lieve pookie,je bent nog zo jong.Waar zijn je ouders?Kunnen ze je echt niet helpen?Zoek hulp,er zijn echt nog veel mogelijkheden voor jou.De gevangenis is geen optie en zwerven ook niet.Geloof me,je kunt alles nog ten goede keren.Praat met iemand die je kunt vertrouwen.Je hebt echt hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er aan begint is er vaak geen weg meer terug.
slaap er nog eens een nachtje over,het leven heeft nog meer te bieden.
morgen een nieuwe dag een nieuw begin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt een zwerver wil worden en niet nog meer schulden krijgen dan zou ik:
- huur opzeggen (als dat van toepassing is)
- gas/licht laten afsluiten
- telefoon, kabel etc. opzeggen
- auto wegdoen, als je die hebt

Best een hoop werk, zwerver worden
laat je dat doorlopen, dan krijg je steeds meer schulden.

Ook kun je overwegen een postadres te regelen.
De sociale dienst van de gemeente kan je daar meer over vertellen.
Ook zul je iets moeten regelen voor de verplichte verzekering ziektekosten.

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S. dit is geen grap, maar ervaring vanuit mijn werk.

Toegevoegd na 28 minuten:
En...heb je al gekeken of het mogelijk is schuldhulpverlening te krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vergeet geen daklozen uitkering aan te vragen als je geen werk hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat veel mensen Pooki er van af willen houden te gaan zwerven. Ik vind het ook geen ideale oplossing, maar aan de andere kant gaan zwerven en nog meer schulden maken helpt ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor vragen over mogelijkheid uitkering, ziektekostenverzekering, postadres kun je het beste naar de sociale dienst gaan. Als je daar dan toch bent, informeer dan naar de mogelijkheden van schuldhulpverlening. Let wel, binnenkort wordt de wet WIJ van kracht en wordt het voor jongeren < 27 bijna onmogelijk een uitkering te krijgen. Als dat voor jou geldt, zetten ze je aan het werk en gaan ze je schulden aanpakken. Misschien ook een manier om uit de problemen te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pooki, weten je ouders van je problemen? Zo niet, vertel het ze, hoe moeilijk het ook is. Of je nu gaat zwerven of niet, deurwaarders zullen ze weten te vinden. Hoe je de deurwaarders wél weg kan houden: zoek hulp. Schuldhulpverlening bestaat voor een reden: jij bent niet de enige die schulden maakt en niet meer weet hoe je eruit komt. Een instantie kan je helpen afspraken te maken met je schuldeisers over terugbetalen in een tempo dat je aankan. En als je die afspraken hebt en je eraan houdt, hebben je schuldeisers geen reden meer om deurwaarders langs te sturen bij je ouders. Denk er maar eens over na. Op de volgende site kun je informatie vinden over schuldhulpverlening: http://www.blijfpositief.nl/hulpbijschulden.php
Hoe je een zwerver wordt?
Daar zijn diverse mogelijkheden voor, kies maar:

1.Laat je schulden, door allerlei oorzaken, zover oplopen dat je je hele hebben en houden kwijtraakt.
2.Raak verslaafd aan een drug die je zoveel geld kost dat er niks meer overblijft voor een dak boven je hoofd.
3. Laat je door je partner op straat zetten, voorwaarde is dan wel dat je geen familie of vrienden (meer) hebt waarbij je terecht kunt.
4. Vlucht uit een land waarvoor je in Nederland geen asiel of eventuele tijdelijke verblijfsvergunning krijgt, zodat je nergens meer terecht kunt.
5. Laat je door je ouders op straat zetten, omdat ze je niet meer willen of kunnen onderhouden.

Nou, kies maar, keuze genoeg.
Of....wil je er liever nog even over nadenken?

Oh ja, doorgeven hoeft niet hoor, je verliest toch alle rechten die je nog had toen je nog een huis, werk en een partner had. Daar hoef je dus niet over in te zitten.

ps: Houd maar op met het leven van een zwerver te romantiseren, de tijd van de 'goede oude clochards in Paris' is wel zo'n beetje voorbij. Zwervers leiden een uitzichtsloos en ellendig bestaan in deze maatschappij.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoek hulp als je problemen hebt, ik zie dat je hartstikke jong bent, de wereld ligt nog voor jou open!
Zoek hulp, ga ervoor!
Zoek niet je heil in onzin, maar ga voor het leven.
Veel succes en alle goeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve Pookie,

Aan je vragen te beoordelen zit je enorm in de shit, en ben je heel erg hard bezig die shit nog effe een paar graadjes erger te maken. Je bent négentien, verdorie, je leven moet nog begínnen. Zo te zien heb je altijd de makkelijkste of kortste weg danwel de weg van de minste weerstand gekozen en probeer je dat nu weer ; jammer genoeg leidt die weg uiteindelijk nergens toe.

In plaats van te proberen uit te zoeken hoe je echt alle deuren achter je dicht moet gooien door te gaan zwerven of in de bak te gaan zitten, vrees ik dat het tijd os geworden om volwassen te worden.

Kennelijk heb je thuis niet helemaal het juiste voorbeeld gekregen, anders hadden je ouders het nooit zo ver laten komen dat je situatie nu zo uitzichtloos voor je is, en je al veel eerder in de smiezen moeten hebben of aan de bel moeten trekken. Nu heb je de leeftijd waarop je zelf aan de noodrem moet gaan hangen.

Op jezelf wonen is er in deze situatie voorlopig natuurlijk nog niet bij. Zolang jij geen opleiding volgt en geen werk hebt, zijn je ouders tegenwoordig zelfs nog een poosje wettelijk verantwoordelijk voor je, of ze willen of niet. Je zult dus samen met hen en ik denk dat het verstandig is een buitenstaander / hulpverlener een uitweg moeten zoeken. En dat kan wel even duren, maar je komt er gegarandeerd een beter mens uit.

In ieder geval ga je dit weekend een plan maken wat je allemaal moet aanpakken en met wie je allemaal moet overleggen, en maandagochtend first thing ga je naar het uitzendbureau (nee, alle uitzendbureau's) en pakt alles aan wat ze je bieden kunnen.

Je problemen heb je vermoedelijk grotendeels zelf veroorzaakt, nu is het tijd te laten zien dat je ze ook weer zelf kunt oplossen. Geef jezelf een schop onder de kont en stroop je mouwen op. Dan gaat er een wereld voor je open. Een loser worden is makkelijk ; laat zien dat je een winner bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
probeer dan om bij je vrienden of familie (tijdelijk) in te trekken. verzorg je en ga een goede baan zoeken, werken kun je niet meer als je vies op straat leeft, en/of evt. naar alcohol ruikt. je zult makkelijker zwerver kunnen worden, dan weer op het rechte pad komen. zoek hulp, maatschappelijk werk (via je huisarts o.i.d.) maar voorkom dat je niet meer terug kunt... succes en sterkte. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt gelukkig zelf kiezen. Bedenk wel, dat je maar 1 keer mag kiezen, de weg terug is moeilijk.Welke weg je ook kiest, het zal moeilijk zijn.
De zogenaamde makkelijke weg is om te gaan zwerven. Dat houdt helaas ook in dat jewaarschijnlijk al snel liggende, vaak tegen wil en dank, je brood zal moeten verdienen. Dat er een grote kans is dat je jouw verdriet gaat wegdrinken of weggebruiken. Maar als het je keuze is, ja ga dan eerst naar de Sociale Dienst. Als je een beetje weet hoe het zwerversbestaan is, dan raad ik je aan naar een wat warmere stad te gaan. Bijv. Toulouse of Barcelona. Dan slaap je ‘s nachts lekkerder, nadeel is natuurlijk dat het voedsel in de vuilnisbakken, jouw bron van eten, sneller bedorven is. Zonder verzekering geeft dat wel problemen. Dus jong mens, kies de moeilijke weg en ga je schulden regelen. Hoe hoog zijn jouw schulden overigens?